מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בלי זיקוקים וספריי שלג: כך יחגגו השנה יום העצמאות בערים

שורה של ראשי עיר כבר הודיעו כי לא יקיימו השנה את חגיגות יום העצמאות המסורתיות שכוללות במות פתוחות וזיקוקים, אלא יחגגו במתכונת מצומצמת יותר בשכונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 17:11 יז באדר ב'

בלי זיקוקים וספריי שלג: כך יחגגו השנה יום העצמאות בערים
יום העצמאות שנה שעברה, צילום: Wisam Hashlamoun,Flash90

מתקרב בצעדי ענק: המלחמה נמצאת בחיינו כחצי שנה והיא חלק משגרת החיים. עוד פחות מחודשיים יגיע יום העצמאות, בו אמורים לחגוג את הקמת המדינה אחרי אלפיים שנות גלות, אך ברקע המלחמה המתמשכת בעזה, החזית הצפונית שמאיימת להתפוצץ והעובדה שעוד יש לנו חטופים וחטופות בשבי גרמה לראשי עיר רבים לשקול את קיום החגיגות המסורתיות בעיר.

"מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ואין זה זמן לחגיגות ולזיקוקים"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי הודיע כי: "השנה נקיים ביום העצמאות מספר מצומצם של אירועים, בעיקר במתכונת קהילתית וללא זיקוקים. לא נוכל לחגוג כמדי שנה כל עוד איננו מחזירים את החטופים והחטופות שלנו. מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ואין זה זמן לחגיגות ולזיקוקים. זה הזמן להתרכז בהשבת החטופים ובהבאת שקט וביטחון לדרום ולצפון".

יום העצמאות שנה שעברה

יום העצמאות שנה שעברה צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ערים נוספות שהחליטו לבטל את הבמות ולהשאיר חגיגה סולידית הן: ראשון לציון, כפר יונה, עפולה ואשדוד. ערים שמתלבטות כיצד לקיים את האירועים הן: חיפה, חדרה, חולון, ירושלים, אשקלון, הוד השרון, נתניה ובאר שבע. בטבריה החליטו לקיים את חגיגות יום העצמאות כרגיל.