ברקע חוק הגיוס כמו גולני: השדרוג שיעבור גדוד הנח"ל החרדי

מפקד זרוע היבשה החליט להפוך את גדוד "נצח יהודה" לגדוד מתמרן. הגדוד יעבור אימוני לחימה בשטח אויב, יקבלו אמל"ח מתקדם, ויגדלו בשתי מחלקות נוספות שטרם ברור אם יצליחו לגייס אליהן חרדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 13:18 יז באדר ב'

כמו גולני: השדרוג שיעבור גדוד הנח"ל החרדי
חיילי גדוד נצח יהודה (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: Yaakov Naumi/Flash90

ברקע משבר חוק הגיוס לחרדים, מפקד זרוע היבשה בצה"ל החליט כי גדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה" יהפוך לגדוד חי"ר מתמרן, כך דיווח דורון קדוש. ההחלטה היא הבעת אמון מצד צה"ל בגדוד החרדי שהראה יכולות טובות במהלך המלחמה.

לוחמי נצח יהודה. למצולמים אין קשר לכתבה

לוחמי נצח יהודה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ההחלטה - בעקבות מחסור כוח אדם בצה"ל

הגדוד, שעד כה ביצע משימות רק בביטחון השוטף של הגבולות, יוכשר לתמרוני לחימה בשטחי עזה ולבנון. בנוסף הגדוד יגדל בשתי מחלקות נוספות, וטרם ברור האם צה"ל יצליח לגייס למחלקות החדשות חיילים מהאוכלוסייה החרדית. בנוסף יצויד הגדוד באמל"ח מתקדם שקיים בכל שאר גדודי החי"ר המתמרנים.

ההחלטה משקפת את מצב כוח האדם הקשה בצה"ל בעקבות המלחמה. על פי הדיווח, צה"ל לא יכול להרשות לעצמו להחזיק גדוד לוחם שאינו מתמרן. על רקע המחסור בכוח אדם, מתחוללת סערה ציבורית שדורשת להפסיק את מדיניות הפטורים לחרדים, ולגייס את האוכלוסיה. כזכור, הממשלה נדרשה לתת תשובה לבג"צ בנוגע לחוק הגיוס עוד היום (ד'), אך כעת מסתמן כי נתניהו יבקש דחייה כיוון שלא הצליח להגיע לטיוטת חוק המקובלת על החרדים ועל היועמ"שית כאחד.