נציב השופטים קבע: התלונה נגד השופט כבוב - מוצדקת

נציב תלונות הציבור על השופטים הודיע בהחלטה חריגה כי שופט העליון פעל בניגוד עניינים כשקיבל החלטה כשופט בתיק שבו היו מעורבים ילדיו. הנציב טען כי גרסתו של כבוב לאירועים "תמוהה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 12:28 יז באדר ב'

נציב השופטים קבע: התלונה נגד השופט כבוב - מוצדקת
חאלד כבוב, צילום: Lior Ben Nisan/POOL/Flash90

לאחר הסערה סביב שופט בית המשפט העליון, חאלד כבוב, נציב תלונות הציבור על השופטים הודיע היום (ד') באופן תקדימי וחריג כי השופט כבוב פעל שלא כדין. לדבריו, השופט ישב שלא כדין וקיבל החלטה בתיק הנוגע לילדיו וכי יש לתמוה על גרסתו לאירועים.

ח

ח'אלד כבוב, המוסלמי הראשון בעליון, צילום: פלאש 90

גרסתו של כבוב - ותגובת נציב תלונות הציבור

כזכור, נחשף כי שופט העליון פסק בתיק שבו היה מעורב רואה חשבון שמקורב לילדיו. בנוסף על אחד הנספחים לתיק היה חתום בנו. מנגד טען כבוב כי לא הכריע בבקשות עצמן, וכי "לא הייתה לשופט הכרות עם מי מהצדדים בתיק שהונח בפניו, שבו הצדדים כולם יוצגו על ידי באי כוח אחרים".

נציב תלונות הציבור על השופטים כתב כי "יש לתמוה" על גרסת שופט העליון חאלד כבוב: "סבורני, כי עיון בתיק המדובר על נספחיו, כפי שהשופט עצמו ציין בהחלטתו כי עשה, היה מגלה על נקלה, כי ילדיו קשורים, בין במישרין ובין בעקיפין בהליך, ושומה היה עליו שלא לדון בתיק, ובוודאי שלא ליתן כל החלטה בעניין".

פעל לקידום משרד ילדיו בניגוד לקוד האתי

כזכור, לפני תקופה נחשף כי שופט העליון כבוב פעל שלא כדין לטובת ילדיו. בנוסף לדיון האמור, נחשף כי פעל לקידום משרד עורכי הדין של ילדיו, את על אף האיסור האתי על השופטים להשתמש במעמדם על מנת לקדם עניינים.