קואליציית הארגונים הדתיים: עלייה של 172% בפניות למוקד התמיכה הנפשי במלחמה

המוקד הטלפוני לתמיכה במשפחות מתמודדי נפש דתיים 'call לנפש' מדווח על עלייה בפניות מאז השבת השחורה. בנוסף חל גידול באורך השיחות, שארך לפי 2: "שמחים להיות בקו הראשון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 11:06 יז באדר ב'

קואליציית הארגונים הדתיים: עלייה של 172% בפניות למוקד התמיכה הנפשי במלחמה
מתנדבי המוקד, צילום: קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש

המוקד הטלפוני לתמיכה במשפחות מתמודדי נפש דתיים 'call לנפש' מדווח על עלייה של 172% בפניות מאז השבת השחורה ב-7.10. כאשר בחצי שנה טרום מתקפת הפתע של חמאס התקבלו במוקד 250 פניות, לעומת 680 פניות בחצי שנה הנוכחית. במוקד, שמפעילה קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש, מתנדבים אנשים בעלי ניסיון בתחום שעברו התמודדות דומה, והוא נפתח על מנת לתת מענה דווקא לבני משפחותיהם של מתמודדי הנפש, שבאחת עולמם השתנה.

השיחות התארכו פי שניים

נתונים נוספים שעולים הן גידול באורך השיחות, שארך לפי 2. ועלייה בפונים בנוגע לפוסט טראומה שעוד לא מוכרים על ידי שום גורם רשמי וזקוקים להכוונה, דבר שלא היה כלל לפני המלחמה. פניות רבות נוספות הן בנוגע לטיפול המשך אחרי אשפוז. כאשר מקומות אשפוז משחררים מטופלים אך אין מענה מספק לטיפול המשך, ואין מקומות פנויים עבור מטופלים שלא נפגעו בעקבות המלחמה אלא כמחלה מתמשכת.

את הנתונים מוציא מוקד call לנפש לקראת כנס 'האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה' (31.3) אותו מובילים אתר כיפה וקואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש, ובו תשתתף מנהלת המוקד כפאנליסטית.

מסיום קורס הכשרה מקצועית של מוקדנים במוקד התמיכה

מסיום קורס הכשרה מקצועית של מוקדנים במוקד התמיכה צילום: קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש

"תקופת ההסתרה וההשתקה של התמודדות הנפש בציבור הדתי, נגמרה"

"בחודשים האחרונים אנחנו עדים לעלייה משמעותית במספר השיחות שלנו במוקד ועל כן תגברנו אותו בהתאם. המוקדנים עוברים הכשרה עם התמחות בנושאים שרלוונטיים למלחמה, כגון פוסט טראומה והלומי קרב" אומרת ורד מזומן אביעד מנהלת קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש, שמפעילה את המוקד. "אנחנו שמחים להיות בקו הראשון שיכול לקבל את המתמודדים ואת בני המשפחות, ולתת להם את המענה המתאים".

"הנתונים הללו מביאים למסקנה אחת ברורה - תקופת ההסתרה וההשתקה של התמודדות הנפש בציבור הדתי, נגמרה. רבני ומנהיגי המגזר חייבים לקחת את הנושא לראש סדר היום" אומרת עדי מאמו שוורץ, מארגנת כנס 'האומץ לדבר על זה' ומבעלי אתר כיפה."בכנס שיתקיים בשבוע הבא נעלה את המודעות לצרכים הנפשיים הדחופים שהמלחמה יצרה בחברה הישראלית בכלל, ובמגזר הדתי בפרט".