מכה למעשנים: קופסאות הסיגריות כבר לא יראו אותו הדבר

במטרה למנוע את נזקי העישון, אושר בכנסת סופית החוק שיחייב להדפיס או להדביק תמונות הממחישות את נזקי העישון על חפיסות סיגריות ומוצרי עישון. התמונות ואופן הצגתן ייקבע על ידי שר הבריאות, ואי ציות יגרור ענישה פלילית

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 09:03 יז באדר ב'

מכה למעשנים: קופסאות הסיגריות כבר לא יראו אותו הדבר
סיגריות , צילום: David Cohen,Flash90

במטרה לצמצם את נזקי העישון, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון של חברי הכנסת אושר שקלים, אופיר כץ ובועז ביסמוט. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

אי הצגת התמונות - עונש פלילי

בחוק נקבעה חובה להדפיס או להדביק תמונה של נזקי העישון על גבי חפיסה או אריזה של מוצר עישון. הפרת חובה זו תהווה עבירה פלילית. עוד מוצע להסמיך את שר הבריאות לקבוע, בתקנות חובה, את התמונות השונות שיוצגו, וכן את אופן הצגתן על חפיסות הסיגריות עצמן.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, התשמ"ג–1983 קובע הגבלות על פרסומת ושיווק של מוצרי טבק ועישון כדי לצמצם את חשיפת הציבור בכלל וצעירים ומעשנים לשעבר בפרט למוצרים אלו, הגורמים נזק בריאותי כבד לאדם הצורך אותם, וכן לסביבתו באמצעות עישון פסיבי. הצעת החוק המתפרסמת בזה נועדה אף היא לצמצם את העישון ולמנוע כניסת משתמשים חדשים למעגל המעשנים".