"יחסוך 400 מיליון שקלים": דרישה מהממשלה להאריך את שעון הקיץ לכל השנה

שעון הקיץ ייכנס לתוקף בימים הקרובים, ובהתאחדות התעשיינים דורשים להחילו כל השנה. לטענתם, מעבר לשעון קיץ בקביעות יחסוך למשק מאות מיליוני שקלים בשנה: "אין לנו את הפריבילגיה לבזבז סתם משאבים על שעון חורף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 08:42 יז באדר ב'

"יחסוך 400 מיליון שקלים": דרישה מהממשלה להאריך את שעון הקיץ לכל השנה
צילום: pixabay

השבוע תעזוב ישראל את שעון החורף ותעבור לשעון קיץ. נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, קרא אמש (ג') להחיל את שעון הקיץ לאורך כל השנה. זאת בייחוד לאור המצב הכלכלי הקשה שנוצר בעקבות המלחמה.

צפוי לחסוך כ-400 מיליון שקל בשנה

על פי מחלקת המחקר של התאחדות התעשיינים, להחלת שעון קיץ יש תועלת אנרגטית וכלכלית גדולה במשק, ומעבר של המשק לשעון קיץ לאורך כל השנה, צפוי לחסוך כ-400 מיליון שקל בשנה. לדברי ד"ר רון תומר: "במיוחד בתקופה זו על הממשלה לחסוך 400 מיליון שקל באמצעות הארכת שעון הקיץ לאורך כל השנה. אין לנו את הפריבילגיה לבזבז סתם משאבים וכסף ללא סיבה על שעון חורף".

התועלות הכלכליות של שעון הקיץ הנן תוצאה של החיסכון באנרגיה, שעומד כיום רק על 90 מיליון שקל. עם זאת, אם שעון הקיץ ייושם לאורך כל השנה, החיסכון באנרגיה יעמוד על כ- 155 מיליון שקל. בנוסף, המעבר לשעון קיץ יוביל לשיפור בפריון העבודה ובכושר התחרות של המשק, זאת לצד גידול צפוי במכירות ענפי הבילוי, הפנאי והתיירות כתוצאה מיותר שעות שמש ופנאי. גידול זה צפוי לשקף תרומה כוללת למשק בהיקף של כ- 240 מיליון שקל.