הדד ליין כמעט נגמר - ואין פתרון: זו ההצעה החלופית של נתניהו לחרדים

לאחר פגישות ארוכות, עדיין לא נמצא פתרון המקובל על החרדים בנוגע לחוק הגיוס, והתשובה צריכה להנתן לבג"צ עוד היום. נתניהו הציע לח"כים החרדים להעביר חוק חדש שיסדיר את הפטור, אך הם מבינים כי הסיכוי שהצעה כזו תאושר אפסי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 08:30 יז באדר ב'

הדד ליין כמעט נגמר - ואין פתרון: זו ההצעה החלופית של נתניהו לחרדים
דרעי, נתניהו וגולדנקופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Avshalom Sassoni/Flash90

היום (ד') בצהריים יגיע הדד ליין הסופי של הממשלה, בו היא צריכה להגיש את תשובתה לבג"צ בנוגע לחוק הגיוס. עם זאת, לאחר יממה אינטנסיבית של פגישות ותמרונים בין הח"כים החרדים, חברי הקואליציה הלא מרוצים והיועמ"שית, נתניהו טרם הצליח להגיע לנוסח טיוטה המוסכם על כולם.

הפגנות חרדים נגד גיוס,

הפגנות חרדים נגד גיוס,, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

נתניהו הבטיח חוק חדש - החרדים מפקפקים

עקב כך צפויה הממשלה לבקש הארכה של מספר ימים מבג"צ, אך לא בטוח כי הדבר יועיל. על פי הדיווח של מיכאל שמש, נתניהו הבטיח לח"כים החרדים כי יקדם הצעת חוק חדשה שתאפשר פטור מגיוס, מיד לאחר הפגרה. עם זאת, החרדים מבינים כי בשל התנגדות היועמ"שית ושר הביטחון, האפשרות כי הצעת חוק מסוג זה תאושר היא אפסית.

ההצעה עלתה בישיבה מתוחה במיוחד בין נתניהו לסיעות החרדיות שנמשכה אל תוך הלילה. הישיבה נגמרה כששני הצדדים יצאו בידיים ריקות, שכן למרות שנתניהו הבטיח לקדם הצעת חוק פרטית חדשה שתאפשר פטור מגיוס לבני ישיבות מיד אחרי הפגרה, החרדים מבינים כי סיכוי גדול שההצעה לא תאושר. אם לא יהיו שינויים ברגע האחרון, החלטת הממשלה בנושא הגיוס תפקע בתחילת השבוע הבא, והחרדים יאבדו את המעמד החוקי שמסדיר להם פטור.