בשורה לסטודנטים: ההטבות החדשות שיקבלו המילואימניקים ובני זוגם

הסטודנטים מוקפצים למילואים ונאבקים להדביק את הפער בינם לבין שאר התלמידים. עקב כך, המל"ג אישרה שורת הטבות חדשות למשרתים: פטור מקורסים, מעבר בינארי והערכות חלופיות במקום בחינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/24 17:45 טז באדר ב'

בשורה לסטודנטים: ההטבות החדשות שיקבלו המילואימניקים ובני זוגם
מילואימניקים בקמפוס, צילום: Hadas Parush,FLASH 90

בעיצומה של שנת הלימודים, עוד יש סטודנטים רבים שמוקפצים מספסל הלימודים היישר אל המדים ואל המלחמה. המצב מקשה על הסטודנטים להדביק את הקצב של שאר הסטודנטים, גם כשהם נעזרים בהקלות שמספקות האוניברסיטאות והמכללות. לפיכך, היום (ג') אישרה המל"ג התאמות נוספות למשרתים ולבני זוגם.

ההטבות החדשות: פטור מקורסים, הערכות חלופיות וציוני עובר

מי ששירת במילואים תקופה של 30 עד 60 ימים יקבל פטור מ-6 נקודות זכות, בקורסי בחירה ובקורסים כלליים, וכן המרת ציון בקורס לציון "עובר" בקורס אחד לבחירת הסטודנט בשנה"ל תשפ"ד-תשפ"ה במהלך לימודיו לקראת התואר. יתר על כן יהיה זכאי הסטודנט להערכה חלופית במקום קיום בחינה מסכמת בשני קורסים, בשנה"ל תשפ"ד-תשפ"ה, ובלבד שהסטודנט אינו בשנה הראשונה ללימודיו או שאינו לומד לקראת תואר ברפואה, מקצועות הבריאות או תחומי ה-STEM.

מי ששירת במילואים תקופה של 61 עד 99 ימים יקבל פטור מ-8 נקודות זכות, בקורסי בחירה ובקורסים כלליים, המרת ציון בקורס לציון "עובר" בשני קורסים לבחירתו בשנה"ל תשפ"ד-תשפ"ה במהלך לימודיו לקראת התואר, והערכה חלופית במקום קיום בחינה מסכמת בשלושה קורסים. מי ששירת במילואים תקופה של 100 ימים לפחות יקבל פטור מ-10 נקודות זכות, המרת ציון "עובר" בשלושה קורסים לבחירתו, והערכה חלופית במקום בחינה מסכמת בארבעה קורסים.