מלחמה באירופה

ברוסיה מאשימים: ארה"ב, בריטניה ואוקראינה עומדות מאחורי הפיגוע

גורמים ברוסיה ממשיכים להאשים את אוקראינה בפיגוע הקשה במוסקבה, זאת על אף שבדעאש לקחו אחריות. ראש שירות הביטחון הפרדלי של רוסיה טוען: המחבלים נעזרו במידע מודיעיני ממדינות המערב ומאוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/24 15:26 טז באדר ב'

ברוסיה מאשימים: ארה"ב, בריטניה ואוקראינה עומדות מאחורי הפיגוע
ביידן וזלנסקי, שיתפו פעולה?, צילום: photowalking,Shutterstock

פיגוע ענק במוסקבה לפני מספר ימים הכה את רוסיה בתדהמה. בפיגוע נרצחו מעל ל-130 אזרחים בעת ששהו באולם קונצרטים בעיר הבירה. מיד לאחר הפיגוע מיהרו ברוסיה להאשים את אוקראינה בפיגוע הקשה, אבל אז מיהרו בארגון הטרור דעאש לקחת אחריות על הפיגוע. היום (ג') מתברר כי ברוסיה לא ויתרו, וממשיכים להאשים את מדינות המערב.

רוסיה טוענת: ארצות הברית, בריטניה ואוקראינה אשמות

מספר ימים לאחר שארבעת המחבלים מהפיגוע נלקחו לחקירה, הצהיר ראש שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, אלכסנדר בורטניקוב, כי אוקראינה עומדת מאחורי הפיגוע - עם סיוע מארצות הברית ומבריטניה. זאת על אף שדעאש הצהירו מספר פעמים כי הם יוזמי ומבצעי הפעולה.

"אנו מאמינים שהפעולה בוצעה הן על ידי האיסלאמיסטים הרדיקליים עצמם", הבהיר בורטניקוב וטען כי המחבלים הסתייעו ביכולות המודיעיניות של מדינות המערב. הוא אף הצהיר כי לאוקראינה יש "קשר ישיר" לפיגוע. כזכור, מיד לאחר הפיגוע גינתה ארצות הברית את הפעולה, ואף הצהירה כי הזהירה את רוסיה מפני פעולות טרור, וכי האחרונה סירבה להקשיב.