אלמוג בוקר זועם על דובר צה"ל: "למה? כי זה לא תל אביב, פשוט"

דובר צה"ל פרסם הודעה על החשש לחדירת מחבלים בדרום והירי לשדרות רק שעות רבות לאחר האירועים והפרסום בכלי התקשורת, מה שעורר את זעמו של עיתונאי חדשות 13. בוקר: "172 יום אחרי ובדובר צה"ל לא מפנימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/24 13:42 טז באדר ב'

אלמוג בוקר זועם על דובר צה"ל: "למה? כי זה לא תל אביב, פשוט"
אלמוג בוקר, ביקורת על דובר צה"ל, צילום: רשת 13

לדובר צה"ל לקח שעות ארוכות להגיב לחשש מחדירת מחבלים בדרום אתמול (ב') וכן על ירי הרקטות לשדרות וההודעה מטעמו פורסמה רק אחרי הפרסומים בכלי התקשורת. העיתונאי אלמוג בוקר שמסקר את הדרום בחדשות 13 זעם על כך וכתב פוסט ארוך בו תהה אם הדבר היה כך גם אם ההי מדובר בתל אביב ולא בשדרות.

"אסור שיהיה הבדל בין שדרות לתל אביב"

"תחשבו לרגע על הסיטואציה הבאה: 2 רקטות משוגרות לעבר תל אביב, פיצוצים עזים של כיפת ברזל בשמי גוש דן. בהלה גדולה. ובדובר צהל שותקים. לא מוציאים הודעה. כלום. מופרך, נכון? אז תחשבו על הסיטואציה הבאה: חשד לחדירת מחבלים בתל אביב, תושבים מפונים מביתם, כוחות גדולים מוקפצים, צירים נחסמים. ודובר צהל? כלום. אין עדכונים. מופרך, נכון?" כותב בוקר.

הוא מוסיף ומתאר כי הדברים הללו בדיוק התרחשו אתמול אך לא בתל אביב, אלא בדרום. בוקר תוהה: "למה? כי זה לא תל אביב. פשוט. 172 יום אחרי ובדובר צהל לא מפנימים: אין ואסור שיהיה הבדל בין שדרות לתל אביב, זה בדיוק מה שהוביל אותנו לטבח".

דין שדרות כדין תל אביב?

דין שדרות כדין תל אביב? צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"אחרת האמון שאבד לעולם לא יחזור"

בהמשך הוא מוסיף: "ואם אתם אומרים לתושבים שאין מניעה ביטחונית לחזור הביתה לעוטף, אז המינימום זה להיות שקופים: להגיד להם את האמת בזמן אמת. תחשבו לרגע מה עובר על ילד משדרות שרק חזר הביתה אחרי 5 חודשים והוא שומע את הפיצוץ ורץ לממד ומה עובר על אמא שלו שלא יודעת לומר לו אם זה של כוחותינו, ירי רקטות או או חדירת מחבלים. שקיפות בזמן אמת, אחרת האמון שאבד לעולם לא יחזור".