צפו כמה שהתגעגענו לזה: לקראת פתיחת עונת הרחצה - תיעוד מרהיב של מפלס הכנרת המלא

עונת הרחצה בחופי איגוד ערים כינרת תפתח ב-9 באפריל עם מפלס גבוה במיוחד ולפני פתיחת העונה הרשמית בחופי ישראל, בחוף סוסיתא יופעל פיילוט - "הכינרת שלי- ללא חד פעמי", חוף ללא כלים חד-פעמיים מזהמים

חדשות כיפה חדשות 25/03/24 16:37 טו באדר ב'

כמה שהתגעגענו לזה: לקראת פתיחת עונת הרחצה - תיעוד מרהיב של מפלס הכנרת המלא
הכנרת המלאה, צילום: אושרי בן דור, איגוד ערים כנרת

באיגוד ערים כינרת מסיימים בימים אלה את ההערכות לפתיחת עונת הרחצה בחופי האיגוד השקטים (בהם אסורה השמעת מוסיקה ורעש). האיגוד יפתח השנה את עונת הרחצה כבר ביום ג' ה-9.4.24, שבוע לפני מועד פתיחתה הרשמי של העונה על פי חוק וזאת עקב עיד אלפיטר אשר חל השנה לפני חג הפסח.

העונה הקרובה בחופי הכנרת - עמוסה במיוחד

באיגוד צופים כי העונה הקרובה תהיה עמוסה במיוחד, עקב המציאות המורכבת באזור הצפון והמפונים הרבים ששוהים במלונות ובחדרי אירוח בסובב כינרת, בעקבות המצב הבטחוני שאינו מאפשר להם לשוב לביתם. האיגוד מתואם עם משטרת ישראל למען אכיפה ושמירה על הסדר והשקט הציבורי בחופי הכינרת. כמו כן מופעל מוקד המצלמות של 'כינרת בטוחה', השולט ב-160 מצלמות אבטחה בחופים.

בחופי הכנרת יפעלו "מסבירנים"

בנוסף יפעלו בחופים ה"מסבירנים", אשר יערכו הסברה לנופשים על חשיבות השמירה על ניקיון החוף והמים ויעניקו כוסות רב-פעמיות כהחלפה עם "שרוולי" הכוסות החד-פעמיות המזהמות. 'קו סובב כינרת' של איגוד ערים כינרת – הסעות חינם לחופי הכינרת - יפעל בחג הפסח. מידע און-ליין על פעילות הקו ועל שעות הגעת הקו בזמן אמת לתחנות, ניתן לקבל דרך אפליקציית 'רב פס' מבית 'הופ-און'. כמיטב המסורת יתקיימו גם סיורים ללא תשלום לציבור הרחב בחוה"מ הפסח, ב'שביל סובב כינרת'.

הכנרת מלאה צילום: אושרי בן דור, איגוד ערים כנרת

פיילוט מיוחד באחד מחופי הכנרת

"הכינרת שלי- ללא חד פעמי" - בחוף סוסיתא יתקיים השנה פיילוט לחוף ללא כלים חד-פעמיים, במטרה לבחון התנהלות הציבור בשמירה על ניקיון הסביבה, המים והחופים. הכלים החד-פעמיים גורמים זיהום ונזק עצום לסביבה וכן לדגים וחיות המים. בחוף הוצבו עמדות נוספות לרחיצת כלים רב-פעמיים ובאיגוד מקווים כי הציבור ישתף פעולה למען קיימות ולמען העתיד. בנוסף במזנון החוף יהיה ניתן לרכוש כלים רב-פעמיים מפלסטיק קשיח.