מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השר לשעבר והאב השכול: "במלחמה הזו אין ניצחון מוחלט"

השר לשעבר יזהר שי, ששכל את בנו ירון ב-7 באוקטובר על הניצחון האפשרי במלחמה: "השמדת חמאס המוחלטת תהיה ניצחון חלקי, החלק הבא יהיה לאחד את החלקים בעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/24 14:34 טו באדר ב'

השר לשעבר והאב השכול: "במלחמה הזו אין ניצחון מוחלט"
יזהר שי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

השר לשעבר והאב השכול יזהר שי, שאיבד את בנו ירון שי ז"ל במהלך מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, התראיין לפתחי וזמרי ברדיו גלי ישראל, והתייחס לניצחון האפשרי. "אין ניצחון מוחלט במלחמה הזו, ברגע שאלף אזרחים נרצחו, נאנסו ונשרפו - אין כאן ניצחון מוחלט", אמר.

בית בכפר עזה לאחר הטבח

בית בכפר עזה לאחר הטבח, צילום: Gili Yaari,FLASH90

יזהר שי: "אנחנו נמצאים במקום בו לא יהיה ניצחון מוחלט"

עוד הוסיף שי, כי: "המינימום הנדרש כרגע הוא קודם כל לחסל את כל מי שמזוהה עם חמאס ואת כל מי שאי פעם יעלה בדעתו לפגוע באזרחי ישראל, וזה ייקח כמה שנים". לדעתו, מי שמשתמש במילים "ניצחון מוחלט" - מטעה את אזרחי ישראל. "תינוקות נרצחו בשנתם, נשים נאנסו ועונו מול המשפחות שלהם, כבשו בסיסים צבאיים, בואו, אנחנו נמצאים במקום בו לא יהיה ניצחון מוחלט", אמר בזעזוע.

"חלק מן הניצחון והתיקון יהיה לאחד את החלקים בעם"

יותם זמרי, מנחה התוכנית הדגיש כי ברור שהיה כאן מחדל ענק ואי אפשר להחזיר את האירועים אחורה, אך לדעתו, בסוף המאבק הוא גדול. "אם אתה משמיד את חמאס לחלוטין ומביא מצב שאין כיפת ברזל באופקים - זה ניצחון גדול בעיניך?", שאל את שי, שענה לו: "השמדת חמאס המוחלטת תהיה ניצחון חלקי, החלק הבא זה יהיה לאחד את החלקים בעם. זה חייב להיות חלק מהניצחון והתיקון".