מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תיעוד מצמרר: נחשף החדר בעזה בו שהתה לירי אלבג יחד עם חטופות נוספות

בריאיון ל"דיילי מייל" הביריטי חשפה משפחתה של החטופה לירי אלבג תמונה של החדר בו שהתה בתם, יחד עם חטופות נוספות. הזיהוי נעשה באמצעות התאמת DNA משאריות הדם שלהן שנותרו בחדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/24 12:26 טו באדר ב'

תיעוד מצמרר: נחשף החדר בעזה בו שהתה לירי אלבג יחד עם חטופות נוספות
החדר בו שהו החטופות, צילום: ללא

כבר מעל ל-170 יום שהחטופים נמצאים בשבי החמאס. משפחתה של החטופה לירי אלבג, התראיינה ל"דיילי מייל" הבריטי, וחשפה תמונה של חדר ברצועת עזה, שבו ככל הנראה הוחזקה לירי. לפי המשפחה, צה"ל זיהה את המיקום שבו הוחזקה לירי עם חטופות נוספות בימים הראשונים בעזה, זאת באמצעות זיהוי של DNA משאריות הדם שלהן שנותרו בחדר.

החדר בו שהו החטופות,

החדר בו שהו החטופות, צילום: ללא

"משפחה חטפה אותה, לא חמאס"

"כשראיתי את זה שמחתי - כי היא הייתה בחדר ילדים", אמרה אמה שירה בריאיון. "היו בגדי ילדים בארון, וזה נתן לי הקלה שהיא לא במקום מפחיד. אבל אחר כך הבנתי שהיא עם משפחה - הם חטפו אותה, לא חמאס. זה שווה ערך לזה שאחזיק ילדים סגורים בבית שלי".

"חמאס רצה להרוג את כולנו ב-7 באוקטובר"

המשפחה התייחסה לחג פורים שנחגג בימים אלו, ואמרה: "לפני אלפי שנים אדם רשע בשם המן רצה להרוג את כל העם היהודי בעולם. זה אותו הדבר היום. חמאס רצה להרוג את כולנו ב-7 באוקטובר". אחותה של לירי, רוני, שיתפה בכאב על הגעגועים לאחותה. "אנחנו החברות הכי טובות, עושות הכול ביחד. עכשיו בכל פעם שאני עושה משהו אני רוצה להגיד ולספר על זה - אבל היא לא שם". לסיום, אמרה אמה של לירי: "יש לי חלום שלירי חוזרת הביתה. כשהיא תחזור הביתה היא תגיד, 'אמא, זה לא היה כל כך נורא, התייחסו אליי יפה'. אני מקווה שהחלום הזה יתגשם".

החמ"ל החדש בנחל עוז

החמ"ל החדש בנחל עוז, צילום: דובר צה"ל

כזכור, אלבג נחטפה ב-7 באוקטובר מבסיס נחל עוז יחד עם קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר. השלושה נראו לראשונה לאחר החטיפה בסרטון שפרסם החמאס בו הן נראות בעזה. בסרטון אחר הן נראו מועלות למשאיות באיומי נשק.