לראשונה אמש: מסיבות פורים במחלקות האשפוז הנפשי

למרות המצב הקשה במדינת ישראל בפורים הנוכחי, יש גם כאלה שבשבילם החג הזה היה פסגת כל השאיפות: מתמודדי נפש שזכו לחגוג לראשונה את הפורים בזכות מתנדבים מסורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/24 11:25 טו באדר ב'

לראשונה אמש: מסיבות פורים במחלקות האשפוז הנפשי
המסיבה בבריאות הנפש מעלה הכרמל, צילום: ללא

מסיבת פורים חגיגית ומרגשת התקיימה השבוע במרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל. כאשר מתנדבי קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש הגיעו לשמח את המטופלים במרכז הרפואי לקראת חג פורים. המתנדבים עברו בין המחלקות השונות, שרו, ניגנו, רקדו ובעיקר שמחו ושימחו גם את המטופלים וגם את הצוות. לסיום חילקו המתנדבים משלוחי מנות אישיים לכל מטופל ובירכו בחג שמח ובבריאות טובה.

פורים במחלקה

פורים במחלקה צילום: ללא

פורים במחלקה

פורים במחלקה צילום: ללא

מסיבת חג הפורים - שנחגגה על ידי המתנדבים גם באברבאנל, איתנים, ו9 מרכזי טיפול נפשי נוספים - התקיימה כחלק מפרויקט 'גחליליות', אשר במסגרתו מתנדבי קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש מגיעים למרכזי בריאות הנפש ולמחלקות פסיכיאטריות בבתי חולים כלליים ברחבי הארץ, מקיימים עם המאושפזים מצוות כמו קידוש בשבת ותפילות, ומארגנים אירועים ומסיבות לרגל החגים - במטרה להעניק אור ושמחה למאושפזים הדתיים.

"בזכותכם הייתה שמחה וצהלה במרכז הרפואי"

סוגיית המענה למתמודדי הנפש במגזר הדתי היא אחת מהנושאים שיידונו בכנס 'האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה' (31.3) אותו מובילים אתר כיפה וקואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש.

"תודה לכם מתנדבים יקרים על היוזמה הברוכה, החיבוק החם והנתינה הגדולה" בירכו במרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל. "בזכותכם הייתה שמחה וצהלה במרכז הרפואי. כמו הגחליליות שמאירות בחשכת הלילה, כך אנחנו שואפים להביא אור דווקא למקומות החשוכים ביותר" הסבירה מנהלת קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש ורד מזומן אביעד. "יש לנו מתנדבים נלהבים ומסורים שרואים בהתנדבות הזו שליחות חשובה."