מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כדי לעורר להט: אל ג'זירה פרסמו שחיילי צה"ל אנסו - והודו שהסיפור הומצא

העיתון הקטארי עורר סערה בעולם כשראיין אישה שטענה כי חיילי צה"ל אנסו נשים במהלך הפעילות בשיפא. לאחר ההכחשה של צה"ל, טרחו בכלי התקשורת ובחמאס לבדוק את העובדות והתנצלו: "הסיפור הומצא. האישה רצתה לעורר להט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/24 09:14 טו באדר ב'

כדי לעורר להט: אל ג'זירה פרסמו שחיילי צה"ל אנסו - והודו שהסיפור הומצא
צה"ל בבית החולים שיפאא', צילום: דובר צה"ל

הפעולה של צה"ל בבית החולים שיפא ביממות האחרונות הובילה לכעס רב בעולם, במיוחד לאחר שבעיתון הקטארי, אל ג'זירה, פורסם ראיון עם עזתית שטענה כי החיילים אנסו נשים בבית החולים. לאחר מאבק מול הרשת, הודה מנהל ערוץ אל-ג'זירה לשעבר, יאסר אבו-הלאלה, כי הסיפור בדוי - והוא הוסר.

האישה בדתה את הסיפור כדי "לעורר להט"

לאחר הסערה שהתעוררה, ניסו בישראל ובצה"ל להכחיש את דיווחי האונס, עד שלבסוף הודה אבו הלאלה: "בחקירות חמאס התברר שהסיפור על האונס שיוחס לחיילי צה"ל בשיפא - הומצא. האישה שהתראיינה הודתה כי בדתה אותו כדי 'לעורר להט'".

הכתבה שהתפרסמה בשבוע שעבר אמנם נמחקה הבוקר (ב'), אך הנזק בעולם כבר נעשה. בתגובה לפרסום הכתבה ובניסיון לטרפד את השמועות פרסם דובר צה"ל בערבית סרטון בו אמר: "אחרי שנכשלו בכל דבר, שופרות חמאס והתעמולה שלו המציאו שקר חדש שלפיו חיילים ישראלים אנסו נשים ורצחו אותן. כמובן בלי שום הוכחה. אישה אחת התקשרה ואמרה שהיא מתקשרת ממה שהם מכנים 'בית חולים'. אף אחד לא יודע מי זו האישה הזו, היא רק זרקה טענות ושקרים כדי שאל-ג'זירה ושופרות חמאס יפיצו את השקר".