בלי חוק הגיוס - אין ממשלה: המסר של נתניהו לשרים

הצעת חוק הגיוס תוגש מחר לאישור הממשלה, והביקורות רק הולכות ומתעצמות. בתגובה לכך הבהיר נתניהו לשרי הליכוד הלא מרוצים כי לא ייסוג, וטען: אם החוק לא יעבור לא תהיה ממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/24 08:30 טו באדר ב'

בלי חוק הגיוס - אין ממשלה: המסר של נתניהו לשרים
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הסערה סביב חוק הגיוס מתעצמת. מחר אמורה הממשלה להגיש את טיוטת החוק לאישור הממשלה, אך כפי שכבר הובהר על ידי היועמ"שית, הצעת החוק לא תקבל את אישורה ואת הגנתה. בעוד שרים בליכוד מביעים את חוסר שביעות רצונם מנוסח הטיוטה, וגנץ מאיים לפרוש מהממשלה, ביבי מבהיר שלא יוותר.

כפי שפורסם הבוקר (ב') בכאן רשת ב', ראש הממשלה פנה לשרי הליכוד שחשו חוסר נוחות מהצעת חוק הגיוס הנוכחית, והבהיר כי בלי החוק אין ממשלה. הוא טען כי לא יוותר על החוק על אף הביקורות הנוקבות.

ישיבת סיעת הליכוד. ארכיון

ישיבת סיעת הליכוד. ארכיון, צילום: עדיאל שביט, כיפה

גנץ איים לפרוש, היועמ"שית לא תגן על החוק

מנגד, כבר אתמול איים השר וחבר הקבינט בני גנץ כי יפרוש מהממשלה במידה והחוק יאושר. יו"ר המחנה הממלכתי הצהיר אמש כי "לא נוכל להסתכל בעיניים ללוחמים שנמצאים בגבולות ומעבר להם, ומתבקשים להאריך את שירותם. לא נוכל להישיר מבט לחיילי המילואים שעוזבים מאחור משפחה ועסקים. העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור".

נתניהו וגנץ, יחסים מתוחים

נתניהו וגנץ, יפרוש מהממשלה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, היועמ"שית איימה כי לא תגן בבג"ץ על חוק הגיוס שראש הממשלה והליכוד מבקשים לקדם, את הדברים אמרה בהרב מיארה למזכיר הממשלה יוסי פוקס. בהרב מיארה הוסיפה כי טיוטת החוק שהופצה היום (א') תגרור "קשיים משפטיים" לדבריה וכי לא תוכל להגן עליו.