7 מחבלים "כבדים" תמורת כל חיילת? ההצעה והתגובה הישראלית

חמאס הקשיח עמדות מול ישראל ובישראל יכריעו אם לתת וטו על שמות האסירים או לשחרר יותר מהם. גורם ישראלי: "יהיה קשה לציבור ולנו לראות אותם משתחררים, אבל זה המחיר". המפתח: 700 אסירים תמורת 40 חטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/24 22:16 יד באדר ב'

7 מחבלים "כבדים" תמורת כל חיילת? ההצעה והתגובה הישראלית
הפגנה בעד שחרור החטופים, חמאס מקשיח עמדות, צילום: Miriam Alster,Flash90

ברקע חזרתו לארץ של ראש המוסד, נמשכים המגעים בין ישראל וחמאס בדבר עסקת חטופים נוספת. למרות ההתקדמות, בישראל אומרים כי חמאס הקשיח עמדות ובניגוד לשיחות בפריז שם דובר על מתווה של 400 מבלים תמורת 40 חטופים, עתה השיח הוא על 700 מחבלים על אותו מספר חטופים, כ דווח בכאן 11.

לישראל יהיה וטו על שמות המחבלים ה"כבדים"?

עוד על פי הדיווח, ישראל הוצע מתווה על פיו על כל חיילת שתשוחרר תשחרר ישראל 7 מחבלים "כבדים" עם דם על הידיים כאשר לישראל לא יהיה וטו על שמות המחבלים, הצעה עליה ישראל לא הטילה וטו. אפשרות נוספת שעלתה היא שישראל תבחר את המחבלים שישוחררו אך במקרה כזה ישוחררו יותר מחבלים.

ראש המוסד דדי ברנע

ראש המוסד דדי ברנע, העדכון לקבינט נדחה. צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גורם מדיני אמר לכאן 11 כי "אם תמומש העסקה ישוחררו רוצחים כבדים שיהיה קשה לציבור ולנו לראות אותם משתחררים, אבל זה המחיר". בנוסף דווח כי ראש המוסד שהיה אמור לתדרך את שרי הקבינט המצומצם לא עשה זאת מאחר ובישראל מחכים לתשובת חמאס, ראש המוסד יעדכן את השרים וראש הממשלה לכשתגיע התגובה של ארגון הטרור.