היועמ"שית לא תגן על חוק הגיוס ולממשלה נותרו רק שתי אפשרויות

נמשכים החיכוכים בין בהרב מיארה והממשלה, הפעם סביב חוק הגיוס שבליכוד מבקשים לקדם. היועמ"שית העבירה מסר למזכיר הממשלה יוסי פוקס כי לא תגן על הצעת החוק בבג"ץ בנוסח הנוכחי | מוקדם יותר איים גנץ כי יפרוש מהממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/24 21:03 יד באדר ב'

היועמ"שית לא תגן על חוק הגיוס ולממשלה נותרו רק שתי אפשרויות
בהרב מיארה, לא תגן על הממשלה?, צילום: Miriam Alster,Flash90

היועמ"שית בהרב מיארה מאיימת כי לא תגן בבג"ץ על חוק הגיוס שראש הממשלה והליכוד מבקשים לקדם, את הדברים אמרה בהרב מיארה למזכיר הממשלה יוסי פוקס. בהרב מיארה הוסיפה כי טיוטת החוק שהופצה היום (א') תגרור "קשיים משפטיים" לדבריה וכי לא תוכל להגן עליו. עתה תעמוד בפני הממשלה הברירה לקדם את החוק עם שינויים או להמשיך בנוסח הקיים ולבקש ייצוג עצמי בבית המשפט.

גנץ מאיים בפירוק הממשלה

מלבד היועמ"שית, גם במפלגת המחנה הממלכתי הודיעו כי העברת החוק בנוסח הנוכחי תוביל לפרישתם מהממשלה. יו"ר המפלגה, השר גנץ אמר מוקדם יותר כי "לא נוכל להסתכל בעיניים ללוחמים שנמצאים בגבולות ומעבר להם, ומתבקשים להאריך את שירותם. לא נוכל להישיר מבט לחיילי המילואים שעוזבים מאחור משפחה ועסקים. העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור".

גנץ וסער

גנץ, יפרוש מהממשלה? צילום: Yonatan Sindel,Flash90

נכון לרגע זה, בליכוד החליטו לקדם את טיוטת ההחלטה ללא הסכמות, כפי שביקש גלנט. בכוונת נתניהו ושרי הליכוד המעורבים, לאשר אותה בממשלה ולהציג עקרונות כלליים בפני היועצת המשפטית לממשלה, ובכך למעשה להשיג דחייה של החקיקה עד חודש יוני. טיוטת ההחלטה כפי שפורסמה, לא כוללת את את היעדים לחוק הגיוס, סעיף שעליו מתעקשים הדוחפים לשוויון בנטל.