מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לאחר חודשיים מותחים: אושר התקציב בסנאט האמריקאי - מיליארדי דולרים לישראל

התקציב השנתי בארה"ב אושר והוא כולל בתוכו סיוע צבאי לישראל בסך של 3.8 מיליארד דולר. עוד הוחלט כי ארגון אונר"א לא יתוקצב בשל ההוכחות כי הארגון שיתף פעולה עם חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/24 07:53 יד באדר ב'

לאחר חודשיים מותחים: אושר התקציב בסנאט האמריקאי - מיליארדי דולרים לישראל
הנשיא ביידן. , צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

בצל המלחמה בין ישראל לחמאס, בארה"ב אישרו אמש (שבת) את התקציב השנתי, לאחר חודשיים של חוסר הסכמות. בתוך כך, התקציב שאושר כולל בתוכו, כרגיל, סיוע צבאי לישראל בסך של 3.8 מיליארד דולר, ולא יותר כפי שהצהיר ביידן לאחרונה. כמו כן, הוחלט כי ארגון אונר"א לא יתוקצב עד שנת 2025 לפחות, זאת בשל ההוכחות כי הארגון שיתף פעולה עם חמאס.

פלשתינים עם דגל אונר"א

פלשתינים עם דגל אונר"א, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ביידן: "ההסכם מייצג פשרה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר בעת העברת התקציב כי: "חוק המימון הדו-מפלגתי שעליו חתמתי שומר על הממשלה, משקיע בעם האמריקני ומחזק את הכלכלה והביטחון הלאומי שלנו". עוד הוסיף ואמר, כי ההסכם שאושר "מייצג פשרה".

מיליארדי דולרים לביטחון ישראל

במסגרת הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל, כאמור בסך 3.8 מיליארד דולר, ישראל תקבל 500 מיליון דולר עבור תוכניות שיתוף פעולה להגנה מפני טילים, תוספת של 40 מיליון דולר עבור תוכניות רחפנים משותפות, ו-47.5 מיליון דולר עבור שיתוף פעולה נגד מנהרות טרור. בנוסף, נקבע כי הממשל האמריקאי אינו יכול להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל אל מחוץ לירושלים.