המשטרה מזהירה מפייק ניוז בתקופת הרמדאן - ומראה כמה זה קל

במהלך הימים האחרונים ממשיכים מסיתים וגורמים עוינים לעוות את המציאות ביחס להר הבית והעיר העתיקה בירושלים והמשטרה מזהירה - יש להיזהר מפייק ניוז בימי הרמדאן

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/24 13:59 יב באדר ב'

המשטרה מזהירה מפייק ניוז בתקופת הרמדאן - ומראה כמה זה קל
פייק ניוז בטלגרם, צילום: דוברות המשטרה

הפייק ניוז בנוגע לרמדאן ולהר הבית נמשך וכך עובדת הנדסת התודעה ברשתות הערביות - במהלך הימים האחרונים המשיכו מסיתים, וגורמים עוינים לעוות את המציאות ביחס להר הבית והעיר העתיקה בירושלים.

כך היה למשל אתמול, כשלקחו סרטון ישן של הפרת סדר שטופלה בעיר העתיקה, והציגו אותו ברשת כמקרה שהתרחש בהווה, וכך היה גם לפני זמן קצר, כשברשתות החברתיות בערבית הפיצו כזבים בזמן תפילת הצהריים בהר הבית. הפרסום הכוזב במקרה זה כלל סרטון ובו מתפללים מחוץ לשער השבטים בכניסה להר הבית, תחת הכיתוב: "מתפללים מקיימים תפילת יום שישי בשער האריות לאחר שהכיבוש מנע מהם להיכנס למסגד אל אקצא".

פייק הניוז

פייק הניוז צילום: דוברות המשטרה

התפילה בכלל החלה מספר דקות לפני צילום הסרטון

אלא שלשקר אין רגליים, ובמקרה הזה יש גם תיעוד. המציאות המתועדת היא שתפילת הצהריים בהר הבית החלה מספר דקות לפני צילום הסרטון, ועשרות מאחרים החליטו על דעת עצמם וביוזמתם שלא להמשיך פנימה אלא להתפלל במקום בשל האיחור. בדיוק באותה העת היו מאות מאחרים אחרים שבחרו להיכנס פנימה. מה שבטוח, שאף אחד לא מנע מאלו ומאלו, כניסה לתפילה להר הבית, כמו גם מעשרות אלפי מתפללים מוסלמים אחרים שהגיעו בשעות האחרונות להר הבית.