יו"ר "ראש יהודי": "יש אמירות שהיו צריכות להיאמר אחרת"

יו"ר ארגון "ראש יהודי" מספר כי מאז יום הכיפורים הבלתי נשכח נולדו תובנות חדשות בעם. "התגלו כוחות שלא הכרנו ומפלס השנאה ירד משמעותית ביחס עליית האחדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף ראש יהודי 21/03/24 16:08 יא באדר ב'

יו"ר "ראש יהודי": "יש אמירות שהיו צריכות להיאמר אחרת"
ישראל זעירא, צילום: ראש יהודי

סקרנים להבין את האוירה בתל אביב, עצרנו לדבר עם ישראל זעירא, יו"ר ראש יהודי:

חצי שנה מאז יום הכיפורים הבלתי נשכח והטראומתי. האם פורים ככיפורים?

אכן עברנו הרבה מאז יום הכיפורים ושמחת תורה. נולדו תובנות חדשות, התגלו כוחות שלא הכרנו, ומפלס השנאה ירד לעומת האחדות שעלתה.

זהו? כבר לא רודפים אחריך ברחובות ?

גרעין קשה וקטן של מחוללי שנאה יש לצערינו. מדובר בקבוצה רדיקאלית ומנותקת מכל זהות לאומית או יהודית. ממובילי תנועת הפרוגרס בישראל. אבל לשמחתנו קהל המקשיבים להם הצטמצם מאד, רוב הציבור מבין שיש לחזק ולהתחזק באחדות ואהבה זה לזה למרות המחלוקות.

תפילה בכיכר

תפילה בכיכר צילום: ראש יהודי

מאורעות השנה השפיעו על פעילות ראש יהודי?

הפסקנו בינתיים את התפילות בכיכר דיזנגוף ואנו בחשיבה על כך מה נכון לעת הזאת. לשמחתנו כמות התלמידים בשיעורים הוכפלה משנה שעברה וזרם המתענינים/ות גובר .

זה משמח מאד לשמוע. האם אתה מרגיש שמשתנה משהו ברוח היהדות במדינה?

רק עיוור לא רואה את גל ההתעוררות הרוחנית האדיר שעם ישראל עובר. לא רק הנחת תפילין והפרשות חלה, אלא ממש התעוררות לשמירת שבת, לימוד תורה ותהילים, תפילות, קבלת צניעות, ציצית ועוד תופעות מדהימות שהתפרצו בבת אחת בעקבות אסון שמחת תורה. יש גם רצון פנימי להתאחד ולתקן את האחווה וזה משמח מאד על רקע השנה שקדמה לה.

מה אתה מציע לתושב פ"ת או רעננה שרוצה לקחת חלק בראש יהודי?

חברותא עם שכן כבר קבעת? שיעור קצר בפרשת השבוע בעבודה כבר ייסדת? אל תחמיצ/י את השעה. יש צמאון שצריך להרוות וכל אחד ואחת יכולים להפיץ תורה. רק להפסיק להתבייש במי ובמה שאנחנו. בעוז וענווה להתחיל לפעול.

מפגש לימוד

מפגש לימוד צילום: ראש יהודי

האם אתה מצטער על משהו שעשית או עשיתם?

אני עסוק בשאלה הזו באופן יומיומי, יש אמירות שהיו צריכות להאמר אחרת בסגנון עדין יותר. יחד עם זאת, הרצון שלנו לאהוב כל אחד, להאמין בטוב שבכל אחד ולקרב את כל מי שמעוניין בכך ולשמחתנו יש רבים, (לאהוב, להאמין, לקרב זה חלק מהסלוגן של ראש יהודי) היה נכון אז ונכון עוד יותר כיום.

האם יש גילויי שנאה כלפיכם?

עדיין מנסים להשחית שלטים שלנו. מאמין שזה אנשים בודדים. הסיבה שיש בקצה אנשים שמנסים להשתיק אותנו, איננה בגלל אמירה, זו או אחרת, אלא, כי יש חרדות קשות על דמותה של המדינה, בעקבות המגמה לכיוון המסורתי של רוב הציבור. הם בטוחים שהמדינה הולכת לכיוון של כפיה דתית על העולם החילוני ועלינו לומר באופן ברור שאנו מתנגדים לכך. עם ישראל יחזור בתשובה אך ורק מרצונו החופשי הטהור ללא שום לחץ. אני בטוח שזה יקרה בסבלנות ובאהבה ללא תנאי.

לתרומת מחצית השקל לעמותת ראש יהודי הקליקו


בשיתוף ראש יהודי