השר דרמר: הלחץ הבינלאומי לא יעזור - נפעל ברפיח

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שעתיד לטוס במסגרת המשלחת לארצות הברית, אמר כי "ישראל תשתלט על רפיח גם אם כל העולם יפנה נגדנו", עוד הוסיף: "יכולים לפעול בדרך שתוכל להיות מועילה הומניטרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/24 15:18 יא באדר ב'

השר דרמר: הלחץ הבינלאומי לא יעזור - נפעל ברפיח
הנהירה לרפיח מצפון, צילום: Atia Mohammed,Flash90

מלחמת חרבות ברזל: השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שעתיד לטוס במסגרת המשלחת לארצות הברית, אמר היום (ה') בפודקאסט של דן סינור כי ישראל תשתלט על רפיח גם במחיר של קרע עם ארצות הברית. בריאיון הוסיף דרמר כי "אנחנו די בטוחים שאנחנו יכולים לפעול ברפיח בדרך שתהיה מועילה - לא רק מבחינה צבאית, אלא גם מבחינה הומניטרית, גם אם כל העולם יפנה נגדנו, כולל ארצות הברית".

המשלחת לארצות הברית - "לטובת המשך בלחימה"

כזכור, במטרה ליישב את סוגיית רפיח כמו גם סוגיות נוספות הנוגעות במלחמה, הודיע ראש הממשלה נתניהו על הוצאת משלחת מיוחדת לארצות הברית לבקשת האמריקאים. המשלחת תכלול את ראש המל"ל הנגבי והשר דרמר. בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב: "לטובת המשך הלחימה ובעקבות בקשת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה נתניהו ישגר לארה"ב את השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ואת ראש המל"ל צחי הנגבי".

פלסטיניים ברפיח

פלסטיניים ברפיח, צילום: Atia Mohammed,Flash90

"עצירה של מכירת אמל"ח - צעד הצהרתי שיינקט"

ד"ר אייל רובינסון, מומחה ליחסים בינלאומיים מטעם אוניברסיטת אריאל, סיפר ל"חדשות כיפה" כי פעולה קרקעית ברפיח במצב הנוכחי עלולה לדחוף הכרזות דומות על הקפאת ייצוא הנשק לישראל. "כרגע במתווה הנוכחי, במאפיינים הנוכחיים, עם המצב ההומניטרי הנוכחי של האוכלוסייה ברצועה, רוב מוחלט של מדינות העולם, לרבות ארצות הברית, מתנגדות לו, ומביעות את ההתנגדות הזו באופן הצהרתי מלא ובלי להתבייש. כך שעצירה של מכירת האמל"ח לישראל היא בהחלט צעד הצהרתי שיינקט".