מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מחסור חמור בבשר כשר: זה החוק החדש שמסעיר את הקהילה היהודית בקנדה

תקנות חדשות של ממשלת קנדה מחייבות שורה של פעולות לפני שבאים לשחוט חיה כדי שהיא תחשב כשרה, הקהילה היהודית זועמת: התקנות מורידות את תפוקת הבשר ביותר מחצי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/24 14:55 יא באדר ב'

מחסור חמור בבשר כשר: זה החוק החדש שמסעיר את הקהילה היהודית בקנדה
עדר, צילום: shutterstock

מאות אלפי יהודים מהקהילה היהודית בקנדה שמאוגדים תחת מועצת הקהילות היהודיות התאחדו עם מועצת הכשרות של קנדה על מנת להגיש תביע נגד המדינה בגלל שינוי בתקנות לשחיטה כשרה, שמעודדות שימוש ראשוני בשוקר – מה שלטענתם אסור על פי חוקי ההלכה, ופוגע דרמטית בתעשייה.

התקנות החדשות: פוגעות בחופש דת

תקנות השחיטה החדשות, לטענת מקורות הבקיאים בתהליך, דורשות לעמוד במספר לא מבוטל של 18 אינדיקטורים כדי לוודא שהחיה נמצאת במצב בלתי-הכרה בלתי הפיך בו אינו חווה כאב. כל האינדיקטורים האלו יוצרים עיכוב נוסף של שלוש דקות. רוב בתי המטבחיים בשיטת בריח שבויים יכולים לעבד 60 בעלי חיים בשעה, אך העוסקים בשחיטה לפי התקנות יכולים לעבד רק כ-20 בעלי חיים בשעה. לטענת הקהילה, השחיטה היהודית היא חסרת כאב והמחקרים עליהם הסתמכו שהוציאו את התקנות החדשות הסתמכו על סקירת ספרות סלקטיבית, לא מדויקת ופגומה.

שוחט עופות

שוחט עופות , צילום: Nati Shohat/Flash90

לטענת התביעה, התקנות החדשות פוגעות בזכותם לחופש דת וקיום מצוות. לטענתם, השפעת התקנות החדשות תביא למעשה לסופה של תעשיית השחיטה הכשרה בקנדה, שכבר לא משתלמת כלכלית. הרקע הסערה עומדת העמדה הפרו- פלשתינית של ממשלת קנדה שגרמה הבוקר לשרת החוץ של המדינה, מלאני ג'ולי להכריז על אמברגו נשק.