התוכנית של סער לסיום המלחמה: הגלייה של חמאסניקים למדינות עוינות

שבוע אחרי שפרש מהמחנה הממלכתי והקים סיעה נפרדת, השר גדעון סער בציוץ דרמטי: "ברגע הזה בו כל העולם מתייצב נגד פעולת ישראל ברפיח - הגיעה העת בה ישראל צריכה להציג את הרעיון הזה לעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/24 13:45 יא באדר ב'

התוכנית של סער לסיום המלחמה: הגלייה של חמאסניקים למדינות עוינות
גדעון סער, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שבוע אחרי שעזב את המחנה הממלכתי, גדעון סער מציג את הפתרון שלו לסיום המלחמה בעזה: "‏זה היה צריך לקרות כבר מזמן. אבל ברגע הזה בו כל העולם מתייצב נגד פעולת ישראל ברפיח - הגיעה העת בה ישראל צריכה להציג את רעיון הכניעה וההגליה (של שארית הזרוע הצבאית של חמאס) כרעיון מסדר לסיום המלחמה בעזה".

קטאר, סוריה, טורקיה או איראן

סער המשיך ופירט: "המחבלים יוגלו לקטאר, סוריה, טורקיה או איראן. מהלך דומה לגירוש אש"ף ומחבליו מביירות בספטמבר 1982. מהלך זה יהיה כרוך כמובן בהחזרת כל החטופים. במסגרת זאת ניתן יהיה לשקול גם הגליה של עצורי חמאס נוספים שבידינו".

"הסבירות הנמוכה למימוש רעיון מסדר זה לפי שעה אינה צריכה למנוע את הצגתו הפומבית הרשמית. לקהילה הבינלאומית המוטרדת מהתמשכות המלחמה והאבדות האזרחיות בקרב הפלסטינים בכלל וברפיח בפרט - תוצג תפיסה מסודרת לסיום המלחמה וקיצור הסבל האנושי הכרוך בה".

"במערכה ההסברתית על דעת הקהל העולמית יש לכך חשיבות גדולה. לא ניתן לשלול גם הפיכת הרעיון למעשי בהתקיים תרחישים מסוימים. את הרעיון המסדר הזה הצגתי החל מהימים הראשונים של המלחמה. עדיין לא מאוחר מדי".