מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשורה לחיילי המילואים: הקרקעות יוזלו ב90% ותורחב הזכאות

מתוך הוקרה למשרתי המילואים במלחמה: חיילי מילואים ששירתו מעל 45 יום יהיו זכאים להנחה בקניית קרקע באזור עדיפות לאומית א' | נתניהו: "הלוחמים שלנו נלחמים על האדמה שלנו ומגיע להם חלק באדמה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 21:15 י באדר ב'

בשורה לחיילי המילואים: הקרקעות יוזלו ב90% ותורחב הזכאות
חיילי מילואים, הטבות גם לנשים, צילום: Ayal Margolin,Flash90

ישיבת מועצת רשות מקרקעי ישראל, אישרה הערב (ד') את הגדרת חיילי המילואים הזכאים להטבות, כך שחיילי המילואים ששירתו במסגרת המלחמה מעל 45 ימים יהיו זכאים גם הם להנחות חיילי מילואים - זאת מתוך הוקרה רבה והערכה עמוקה לחיילי המילואים בצבא הגנה לישראל.

כמו כן, הוחלט להגדיל את ההנחות הניתנות לכלל חיילי המילואים ולקבוע כי הם יהיו זכאים להפחתה נוספת של 10% משיעורי התשלום שנקבעו באזורי עדיפות לאומית. הנחת האזור המוגדלת תהיה בנוסף להנחה שהיתה עד היום, הנחה של עד 100,000 שקלים חדשים בהתאם למיקום הקרקע וערכה. בהתאם להחלטה ההנחה שתינתן לחייל מילואים מחוסר דיור ברוב היישובים באזור עדיפות לאומית א' תגיע עד ל-90% מערך הקרקע.

מפת ההנחות

מפת ההנחות צילום: ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היום זה יום בשורה, משום שאנחנו התחייבנו מזה זמן להביא קרקעות חינם או כמעט בחינם למשרתי הצבא, חיילי המילואים שלנו, עם דגש כמובן על השירות הקרבי. יש כאן באמת בשורה גדולה של 90%, ובכמה מקומות גם של 95%. הקרקע עצמה היא כמעט חינם, אנו ערים לכך שיש גם הוצאות פיתוח. אנחנו דנים עכשיו על איך לתת גם סיוע, סבסוד, במשרד האוצר לטובת הוצאות הפיתוח. זו כמובן מהפכה גדולה, זה גם יוצר צדק.

הלוחמים שלנו נלחמים על האדמה שלנו ומגיע להם חלק באדמה שלנו. השינוי הזה הוא מבורך - הוא חיוני לצפון, הוא חיוני לדרום, הוא חיוני לחלקים אחרים של הארץ. על אחת וכמה משום שאנחנו בתוך מלחמה והמלחמה הזאת היא מלחמה על הארץ, וגם מאמץ גדול שאנחנו רוצים לתת את הגמול הראוי לאלה שמסכנים את עצמם למען הקיום של כולנו".

נתניהו וגולדקנוף

נתניהו וגולדקנוף צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

יו"ר מועצת רמ"י, שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף: "העברנו היום שורה של החלטות היסטוריות לטובת אזרחי ישראל מכל גווני האוכלוסייה, בדגש על חיילי צה"ל ומשרתי המילואים, שמקריבים מזמנם וממרצם למען הגנת המולדת. בנוסף להגדלת הנחות לרוכשים באזורי עדיפות לאומית, על מנת לעודד ולפתח את ההתיישבות היהודית במקום".