מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השופט נעם סולברג: "טוב נעשה אם נקבל את עצת אסתר המלכה"

שופט בית משפט העליון אמר היום בטקס הסמכת עורכי הדין על הקשר בין המלחמה למגילה, והוסיף: "עלינו להיות ראויים להקרבה הגדולה של הנופלים, הפצועים ובני משפחותיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 21:10 י באדר ב'

השופט נעם סולברג: "טוב נעשה אם נקבל את עצת אסתר המלכה"
נעם סולברג, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

שופט בית משפט העליון נעם סולברג אמר היום (ד') בטקס הסמכת עורכי הדין: "בחודשים האחרונים, קיבלנו לדאבון-לב תזכורת מכאיבה כי צוררינו, מבקשי נפשנו, טרם הניחו לנו. טוב נעשה אם נאמץ את עצת אסתר – 'לך כּנוס': אחדות, הסתופפות תחת המכנה המשותף. לבד מהשבת מלחמה שערה אל מול האויב החיצוני – מלחמה צודקת, הכרחית, קיומית".

סולברג המשיך והתייחס לקולות שמבקשים תחקיר על המחדל: "עוד יבואו ימים של תִחקור מעמיק, של דין וחשבון נוקב על המלחמה הנוראה שניחתה עלינו. בשעה זו, חלף הכאה איש על חזה זולתו, קוראת לנו המגילה לאמץ גישה של קבלה-עצמית, הטלת חובה על שכמנו-אנו: בהתגייסות למערכה, בהושטת-יד לאיש ואישה הרחוקים מביתם, בסיוע לחקלאִי שנותר ללא ידיים עובדות, בכבוד הדדי, בויתור אפשרי, בתרבות דיון ראויה, במתינות".

"מלחמה, החלה בשבר, אבל "נהפוך הוא", כמובטח במגילת אסתר; צה"ל ינצח"

הוא חתם בהתייחסות לחיילי צה"ל: "עלינו להיות ראויים להקרבה הגדולה של הנופלים, הפצועים ובני משפחותיהם. במאמץ המוסרי הכולל, ישנו תפקיד מיוחד לנו, אנשי החוק והמשפט, בשקידה על בניית חברה צודקת, הוגנת, ובהמשך המסורת המפוארת של בית הלל ושמאי – תרבות של מחלוקת מתוך כבוד, ולשם שמים. נצח ישראל – לא ישקר. המלחמה, החלה בשבר, אבל "נהפוך הוא", כמובטח במגילת אסתר; צה"ל ינצח. מן המשבר, יצמח תיקון, רווח והצלה יעמדו לנו".