מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"זה נשמע כמו חופש" - הדרישה של הח"כים מיו"ר הכנסת

חבורה של ח"כ ממגוון סיעות בכנסת התאחדו למען המטרה החשובה: שינוי השם "פגרה" שמתייחס לעבודת הכנסת. הסיבה? "קרובי משפחתם של הפצועים מרגישים כי מונח זה פוגע באמון העם בנבחריו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 20:10 י באדר ב' | עודכן בתאריך 20/03/24 22:29

"זה נשמע כמו חופש" - הדרישה של הח"כים מיו"ר הכנסת
הכנסת, צילום: Hadas Parush/Flash90

לאחרונה אישרה ועדת הכנסת את מועדי עבודת הכנסת לרבות מועדי תחילת הפגרות במושב הנוכחי וסיומן. בדיון, שנערך הבוקר (ד'), זעקו קרובי משפחתם של פצועים ממלחמת חרבות ברזל וטענו כי "פגרה" בשעת מלחמה פוגעת באמון העם בנבחריו. במכתב ששיגרה חברת הכנסת מיכל וולדיגר ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, היא הסבירה את המצב: "כידוע, בזמן הפגרה לא מתקיימות ישיבות מליאות הכנסת אך על חברי הכנסת מוטלת האחריות להמשיך בעבודתם השוטפת למען אזרחי המדינה, לשמחתי במרבית המקרים אכן כך הוא הדבר".

"כנבחרי ציבור תפקידנו הוא להקשיב לרחשי העם ולביקורת שהוא מותח על פעילותינו"

"כששוחחנו עם קרובי משפחתם של הפצועים שנכחו דיון והסברנו להם את מהותה ותפקיד חברי הכנסת בזמן 'פגרה', התעקשו כי יש צורך בשינוי המונח 'פגרת הכנסת'. כנבחרי ציבור תפקידנו הוא להקשיב לרחשי העם ולביקורת שהוא מותח על פעילותינו. הגם שמהותה של פגרת הכנסת אינה הפסקת פעילותה של הכנסת, אנו מבינים ומקבלים את הביקורת שנמתחת על השימוש במונח מסוג זה בעת מלחמה. לפיכך, כחברי הכנסת ממגוון סיעות הבית, אנו קוראים למונח פגרת הכנס ולשימוש במונח שאינו עלול להשתמע כחופשה או פסק זמן".

המכתב שנשלח ליו"ר הכנסת

המכתב שנשלח ליו"ר הכנסת צילום: עמיאל ירחי