מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל בשיפאא': "צריך לתפוס את בכירי החמאס בחיים"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נכנס לעזה, הפעם למוקד פעילות גדול של צה"ל בימים האחרונים: בית החולים שיפאא'. בסיום הוא שוחח עם חיילי גולני שיצאו מעזה, שם הוא הסביר מדוע חשוב לתפוס בכירי חמאס בחיים ולמה הקרב בשיפאא' הוא כל-כך משמעותי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 20:01 י באדר ב'

הרמטכ"ל בשיפאא': "צריך לתפוס את בכירי החמאס בחיים"
הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל קיים היום (ד׳) הערכת מצב בבית החולים שיפאא׳, שבצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, בהמשך הרמטכ"ל סייר בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, כאשר בסוף היום הוא קיים שיח עם מפקדי ולוחמי חטיבת גולני אשר יצאו מהלחימה בעזה ותופסים כעת קו בצפון.

הרמטכ"ל אמר כי: "עד כה התוצאות טובות, אבל אנחנו מכוונים לבכירים" הלוי הסביר ואמר כי: "מעצר של בכירים זה דבר מאוד חשוב ללחץ על חמאס. כשאנחנו עוצרים בכיר אנחנו משרתים שני דברים: אנחנו גם פוגעים קשות בחמאס, וגם משרתים את הלחץ על המו"מ". הרמטכ"ל הסביר כי צה"ל בא לשיפאא' על מנת לעצור הרבה פעילים בחיים, בדגש על הבכירים, ולהרוג את מי שנלחם.

הרצי הלוי

הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

הרצי הלוי

הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

"הגענו בהפתעה למקום שחמאס חזר אליו והפך אותו למוקד פיקוד ושליטה"

בהמשך, הרמטכ"ל שיבח את החיילים, והסביר על האסטרטגיה של צה"ל: "העמידה במשימה היא טובה מאוד. שיטת הפעולה היא פשיטה בהפתעה, תחבולה, אנחנו מדברים עליה מתחילת הדרך ופה זה הדוגמא אולי הכי טובה עד כה שהשתמשנו בה". הרמטכ"ל הסביר מה צה"ל עשה בשיפאא': "הגענו בהפתעה למקום שחמאס חזר אליו והפך אותו למוקד פיקוד ושליטה, עובד מתוכו, מפעיל מתוכו חזרה ניסיון למשילות בצפון הרצועה". צה"ל נכנס לבית החולים בדק בודדות והרגו כ-20 מחבלים: "הרמת לחימה ועמידה במשימה בשלב הראשון מאוד מאוד גבוהה".

צפו: הרמטכ"ל בשיפאא'

במסגרת הסריקות בבית החולים שיפאא׳ הכוחות איתרו 11 מיליון שקלים בדולרים ודינר ירדני אשר יועדו לטרור. במהלך הפעילות, כ-3,700 עזתים עברו בנקודת הזיכוי סמוך לבית החולים ומשם נעו דרומה, מתוכם למעלה מ-300 נעצרו. מתוכם עשרות מחבלים בכירים ובעלי תפקידי מפתח.

אמש, כוחות צה"ל ומנהלת התיאום והקישור לעזה במתפ"ש תיאמו והכניסו משאית סולר ומשאית סיוע הומניטרי לאוכלוסייה אזרחית, הכללה כ- 1800 ליטר מים ומזון העומד על כ-3.8 טון של סך הכל מזון.