מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פורסם רשמית: אלו הזוכים בפרס ישראל בתחום הערבות ההדדית

ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית אשר זיהה את נרצחי הטבח מהשבעה לאוקטובר וד"ר כוכב אלקיים-לוי, שניהלה את הקמפיין לחשיפת הפשעים המיניים של חמאס לעולם יזכו בפרס ישראל בתחום הערבות ההדדית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 19:26 י באדר ב'

פורסם רשמית: אלו הזוכים בפרס ישראל בתחום הערבות ההדדית
ד"ר חן קוגל, צילום: Yossi Aloni,Flash90

שר החינוך יואב קיש הודיע כי פרס ישראל בתחום הערבות ההדדית, יוענק השנה לד"ר כוכב אלקיים-לוי. על פועלה להעלאת המודעות לאלימות מגדרית ונפשעת של החמאס כלפי נשים באירועי ה-7 באוקטובר. ולד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, על זיהוי נרצחי הטבח.

הביאו לפריצת דרך במלאכת הקודש של זיהוי נרצחי הטבח של השבעה באוקטובר

קיש כתב כי: "ד"ר קוגל ואנשי המכון הביאו, באמצעות שיטות חדשות, לפריצת דרך במלאכת הקודש של זיהוי נרצחי הטבח של השבעה באוקטובר והיוו ציר חשוב בחשיפת הזוועות לעולם. המכון לרפואה משפטית בראשותו של ד"ר קוגל פעל בהקרבה מרשימה ובדבקות ימים ולילות תוך טלטלה רגשית נוראה וחשיפה למראות מזעזעים".

ד"ר קוגל שירת כקצין רפואה גדודי וחטיבתי בחטיבת גבעתי ובעת שירותו הצבאי החל התמחות ברפואה משפטית במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר והיה לרופא הישראלי הראשון שהתמחה בכך בארץ. בנוסף, ד"ר קוגל וצוות המכון שימשו ככלי הסברתי חשוב במאבקה של המדינה להביא לתודעה הציבורית העולמית את הפשעים נגד האנושות שביצע החמאס ובפעם הראשונה בתולדותיו הוכנסו עיתונאים זרים למכון לרפואה משפטית.

ד"ר חן קוגל

ד"ר חן קוגל צילום: Chaim Goldberg,Flash90

הביאה לקדמת הבמה את הפשעים המיניים שביצע חמאס" ד"ר אלקיים- לוי

הזוכה השנייה, ד"ר אלקיים-לוי הינה ממחברות דו"ח 'הזוועות' שחשף בפני העולם את העדויות על פשעי המין המחרידים שביצעו מחבלי חמאס בשבעה באוקטובר. מחויבותה ומסירותה הביאו אותה לפעול בזירה הארצית והבינלאומית ולהקים כוח משימה שכותרתו "חיימ"ל פשעי מגדר", ובהמשך רתמה את הנציבות האזרחית לטיפול בעניין.

במקצועה, ד"ר אלקיים לוי מתמחה במשפט בינלאומי, מגדר והגנה על זכויות אדם. בעלת תואר ראשון במשפטים ומדעי המדינה בהצטיינות יתרה מאונ׳ בר אילן ותואר שני (בהצטיינות) ושלישי מאוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב . בנוסף, היא מייסדת וראשת מכון דבורה שעוסק בחקר העתיד (UPenn). מחקרה פורץ הדרך עוסק בשוויון טרנספורמטיבי ופיתוח בר קיימא, כמו גם בקשר בין דת ומדינה וזכויות נשים.

קיש: "הדרך הנכונה, הייתה ברורה לי כאור השמש"

נזכיר כי היום (ד') הודיע קיש בניגוד לעמדתו הראשונית - פרסי ישראל יוענקו השנה לכלל הקטגוריות, ולא רק בתחום הגבורה האזרחית. "כאשר ניצבתי בפני ההחלטה כיצד יש לקיים את טקס פרסי ישראל בשעה מורכבת זו – הדרך הנכונה, הייתה ברורה לי כאור השמש", אומר שר החינוך.