מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפעילות בשיפאא': נעצרו מאות מחבלים - צה"ל סיפק גנרטורים ואוכל לבית החולים

כוחות מיוחדים של צה"ל וחטיבה 401 פשטו זה היום השלישי על בית החולים שיפאא', ועצרו בו מאות רבות של מחבלים, בהם בכירים בג'יהאד האסלאמי. דובר צה"ל: המשימה היא להביא אותם בחיים, מי שיילחם ייהרג

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 18:51 י באדר ב'

הפעילות בשיפאא': נעצרו מאות מחבלים - צה"ל סיפק גנרטורים ואוכל לבית החולים
בית החולים שיפאא', צילום: דובר צה"ל

איתור אמצעי לחימה ומעצר של כ-350 חשודים: מלחמת חרבות ברזל היום ה-165, כוחות צה"ל ושב"כ על בית החולים שיפאא׳ בהובלת אוגדה 162 וכוחות מיוחדים המשיכו זה היום השלישי בפשיטה על בית החולים שיפאא'.

במאמץ הלחימה נוטלים חלק, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, יחידת דובדבן וכוחות שייטת 13 יחד עם כוחות השב"כ. היום (ד') הכוחות המשיכו בפעילות במרחב בית החולים כחלק ממאמץ תפיסת המחבלים אשר מתחבאים ופועלים בתוך מבני בתי החולים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי.

בצה"ל מדגישים ומרגיעים: ההתקפה מתבצעת תוך הימנעות בפגיעה באזרחים, חולים וצוותים רפואיים

על פי הודעת צה"ל, כוחות צה"ל ושב"כ עצרו עד כה כ-350 חשודים במרחב ואיתרו אמצעי לחימה ברחבי בית החולים בניהם: רובי קלאצ’ניקוב, מקלעים, מחסניות, מרגמות, רימונים, אר פי ג'י ומדי לחימה. בצה"ל מדגישים כי מאמץ ההתקפה מתבצע תוך הימנעות בפגיעה באזרחים, חולים וצוותים רפואיים.

בפעילות נעצר מחמוד קוואסמה אחד ממתכנני חטיפת 3 הנערים

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי היום (ד') כי במסגרת פעילות של שב"כ וצה"ל בבית החולים שיפאא נעצר מחמוד קוואסמה, בכיר חמאס אשר היה אחד ממתכנני ומממני התשתית אשר ביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל.

דובר צה"ל בהצהרה מרחבת בית החולים: המשימה היא לעצור את הבכירים בחיים

ברקע מבנה חדר המיון של בית החולים שיפאא' מסר דובר צה"ל הודעה בה הרחיב על פעילות כוחות צה"ל בבית החולים ביום השלישי למבצע בשיפאא', מבצע בו משתתפת שייטת 13 ומתקיים בתוך מתחם בית החולים.

נעצרו מחבלים רבים בהם מג"דים בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני

הגרי עדכן כי במתחם בית החולים נמצאים בין 250 ל 300 מחבלים מזוהים, וכי יש עוד למעלה מ-300 חשודים שעוברים תחקור על ידי כוחות הביטחון. דובר צה"ל הוסיף כי מדובר בפעילי ג'יהאד אסלאמי פלסטיני, ביניהם גם מפקדי גדודים בארגון הטרור. כמו כן במתחם נעצרו גם פעילי חמאס, ביניהם גם סייענים בדרג המדיני. הגרי הוסיף כי הם מתכוונים להגיע לכל המחבלים במרחב הזה.

דובר צה"ל הדגיש כי משימתם היא לעצור את הבכירים בחיים ולהביא אותם לחקירה והזהיר - מי שמתכוון להמשיך להלחם – ייהרג.

הגרי: סיפקנו גנרטורים לטובת חדר המיון של בית החולים מכיוון שהיו בו בעיות חשמל

במקביל עדכן דובר צה"ל כי הם מסייעים לבית החולים להמשיך בפעילותו וחשף כי צה"ל מספק אוכל ומים לחוסים בבית החולים ולכל מי שיוצא החוצה והדגיש כי צה"ל ימשיך לפעול כך, עוד עדכן כי צה"ל סיפק גנרטורים לטובת חדר המיון של בית החולים מכיוון שהיו בו בעיות חשמל.

לסיכום אמר תא"ל הגרי "המבצע עוד מתנהל, יהיו עוד ימים פה שנצטרך לעבוד עד שנסיים את הסריקות. עד עכשיו פעולה איכותית משמעותית שמייצרת לחץ גדול על חמאס ומוכיחה שחמאס חזר למה שהוא מכיר - להתחבא בשיפאא', אנחנו נחזור ונפרק אותו ולא נאפשר לו להתחבא בתוך בית החולים, נהפוך פה כל אבן עד שנגיע לכל פעילי החמאס והטרור שנמצאים במתחם הזה."

דיווחים: בכיר הג'יהאד האסלאמי נעצר בבית החולים שיפא

מוקדם יותר היום דווח ברשתות החברתיות כי כוחות צה"ל עצרו את בכיר הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטש, שנעצר על ידי כוחות צהל במהלך הפעילות בבית החולים שיפא ברצועת עזה.

אל בטש, חבר בלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, נחשב כמי שעומד מאחורי המנגנון הכלכלי והמנהלתי של ארגון הטרור, וייתכן כי נכח בבית החולים במטרה לתאם את השתלטות הארגון על חלוקת הסיוע מול חמאס והחמולות המקומיות.