מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נעצר בעזה מי שהיה מעורב בחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים

שב"כ וצה"ל עצרו היום את מחמוד קווסאמה בבית חולים שיפאא׳. קווסאמה הוא אחד ממתכנני ומממני התשתית אשר ביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 17:59 י באדר ב'

נעצר בעזה מי שהיה מעורב בחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים
שלושת הנערים, צילום: כיפה

הותר לפרסום היום (ד') כי במסגרת פעילות של שב"כ וצה"ל בבית החולים שיפאא נעצר מחמוד קוואסמה, בכיר חמאס אשר היה אחד ממתכנני ומממני התשתית אשר ביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל.

קוואסמה גורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט" ומשם עסק בהכוונת פעילות טרור של חמאס בשטחי איו"ש, כולל מספר פיגועי ירי שבוצעו בשנים האחרונות. קוואסמה הועבר להמשך חקירת שב"כ בישראל.

ביוני 2014 נחטפו גילעד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח מטרמפיאדה בגוש עציון, גורלם לא היה ידוע כמעט שלושה שבועות עד שגופותיהם נמצאו. נזכיר כי קווסאמה הוא לא הראשון שיש לו קשר לפיגוע הזה והדין מובא איתו במלחמה הנוכחית, לפני כחודשיים חוסל בביירות סגן ראש הזרוע המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, סלאח אל-עארורי, שהיה היה אחראי לתכנון החטיפה של שלושת הנערים.

סאלח אל עארורי, מנהיג חמאס שחוסל

סאלח אל עארורי, מנהיג חמאס שחוסל, צילום: חדשות הערב, כאן 11

בת גלים ואופיר שער, הוריו של גיל-עד שער הי"ד אמרו בתגובה למעצר המחבל: "אנו מברכים על תפיסתו של המחבל שתיכנן את חטיפתם ורציחתם של בנינו האהובים. עם ישראל נמצא בתקופה של הארת האמת והשגת הצדק וזו העת לצדק להיגלות. הצדק סופו לצאת לאור וחיילי צה"ל הגיבורים וכל כוחות הביטחון עושים זאת בגבורה".

"איננו מתעסקים במחבלים ובמוות אלא בחיים, באחדות, בצו החיים שהותיר בננו"

עוד אמרו כי: "איננו מתעסקים במחבלים ובמוות אלא בחיים, באחדות, בצו החיים שהותיר בננו וכל הנופלים לאורך השנים כולם כאשר בימים אלה ממש אנחנו זוכים להעביר אלפי משלוחי מנות במסגרת מיזם 'קונקשן' לאחינו ואחיותינו בתפוצות בשם חיילי ומפקדי צה"ל על תמיכתם ואהבתם חסרת הגבולות בחיילינו ובמדינת ישראל, זהו ניצחון האור על פני החושך, האהבה הזכה על פני השנאה הטהורה".