קיש מתקפל: פרס ישראל יוענק לכלל הקטגוריות במתכונת המסורתית

לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה החליטה לא לתמוך בהחלטת שר החינוך, יואב קיש מצהיר כי הפרסים משאר הקטגוריות יישארו על כנם. "אין לנו את המותרות לוויכוחים נוספים מיותרים בתוכנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 14:53 י באדר ב'

קיש מתקפל: פרס ישראל יוענק לכלל הקטגוריות במתכונת המסורתית
קיש, פרס ישראל יחולק כרגיל, צילום: Liron Moldovan,Flash90

בניגוד לעמדה הראשונית של שר החינוך - פרסי ישראל יוענקו השנה לכלל הקטגוריות, ולא רק בתחום הגבורה האזרחית. "כאשר ניצבתי בפני ההחלטה כיצד יש לקיים את טקס פרסי ישראל בשעה מורכבת זו – הדרך הנכונה, הייתה ברורה לי כאור השמש", אומר שר החינוך.

לדברי השר קיש, "השעה היא שעה להתבוננות פנימית, להתחברות מחודשת עם ה-DNA שלנו כאומה ישראלית והתרגשתי מאוד לבשר אמש על הענקת הפרס הראשון בתחום התקומה וגבורה אזרחית ל- 'צוות אלחנן' ולהודיע על כך לבני ויוכי הוריו של אלחנן, שלומית אשתו של אלחנן ואיתיאל ומנחם קלמנזון זוכי הפרס".

ארכיון

ארכיון, צילום: לע"מ. עודד קרני

"אין לנו את המותרות לוויכוחים"

"בהינתן המצב בו הייעוץ המשפטי לא מגן על עמדתי בבית המשפט" הסביר, "ועל מנת שלא לייצר ריב ומדון מיותר כאשר התוצאה בהיבט המשפטי ברורה וידועה מראש, בחרתי לשנות את ההחלטה הראשונית ולהעניק את פרסי ישראל בקטגוריות השונות, לצד הענקת פרסי התקומה, ביום העצמאות הקרוב. לכל ברור כי אין לנו את המותרות לוויכוחים נוספים מיותרים בתוכנו, והשאיפה שצריכה להיות לכל אחת ואחד מאיתנו היא לאחדות נרחבת".

כזכור, קיש החליט לבטל את חלוקת הפרס בקטגוריית מדע ורוח ולהעניק את הפרס רק תחת הקטגוריה גבורה אזרחית. לאחר שהוגשה עתירה נגד השר בעניין ביטול פרס ישראל, שלושת שופטי בג"ץ יצחק עמית, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין הוציאו צו על תנאי ודרשו מהשר להסביר מדוע החליט כך.