מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רעייתו של יולי אדלשטיין יצאה להגנתו של אילון לוי ותקפה: "מודאגת מתפקוד הממשלה"

אירנה נבזלין, רעייתו של אדלשטיין, יצאה להגנתו של אילון לוי ונגד ההחלטה על השעייתו מההסברה הישראלית: "כאזרחית אני מודאגת מתפקוד הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 14:02 י באדר ב'

רעייתו של יולי אדלשטיין יצאה להגנתו של אילון לוי ותקפה: "מודאגת מתפקוד הממשלה"
יולי אדלשטיין | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירנה נבזלין, רעייתו של אדלשטיין, הביעה היום (ד') ביקורת על התנהלות הממשלה במהלך ריאיון לרשת ב' אך ציינה כי היא משיבה כאזרחית ולא כאישתו של אדלשטיין: " בתור אשתו של אדלשטיין - תפנו אליו. בתור אזרחית, אני מאוד מודאגת מהתפקוד של הממשלה הזו. אם זה הזמן הנכון ללכת לבחירות? אני לא יודעת. בטוח משהו צריך להשתנות".

"זו החלטה שגויה - לא היה צריך לפטר אותו"

בהמשך הריאיון, אירנה יצאה להגנתו של המסבירן הישראלי אילון לוי לאחר שהוחלט על השעייתו מההסברה הישראלית. "זו החלטה שגויה, הוא עושה עבודה מצוינת" אמרה רעייתו של אדלשטיין. "גם אם הוא עשה טעות לא היה צריך לפטר אותו, גם ככה יש לנו בעיות בהסברה. הטעות לא הייתה גורלית, זה לא אומר שהוא לא האדם הנכון לייצג אותנו. אנחנו בשעה מאוד קשה - מתנה כזו לאויבים שלנו זו טעות".

אירנה נבזלין

אירנה נבזלין צילום: Hadas Parush,FLASH 90

הבריטים לא אהבו את התגובה של המסבירן הלאומי

נזכיר כי דובר מערך ההסברה הישראלי אילון לוי יושב כבר למעלה משבוע בבית לאחר שהושעה בשל ציוץ תגובה שכתב לשר החוץ הבריטי דיויד קמרון. שר החוץ הבריטי ציין כי אינו מרוצה מקצב כניסת משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה ולוי מצידו הגיב כי ממשלת בריטניה יכולה לשלוח משאיות נוספות וכי אין עיכוב בהכנסתן. הבריטים, המקפידים במיוחד על כללי התקשורת בין הגורמים הרשמיים, לא אהבו את התגובה.

התגובה הבריטית לציוצים של לוי

"כפי שאתם בוודאי יודעים, שר החוץ שוחח בנושא ההומניטרי באריכות עם ראש הממשלה, עם שר החוץ ועם השר דרמר" כתבו במשרד החוץ הבריטי למערך ההסברה הישראלי, "הציוצים האלה הפתיעו אותנו, בהתחשב בדו-שיח הבונה בין המדינות, כשהם מגיעים מחברה טובה ובת ברית. נשמח להבין אם הציוצים האלה תוקפים בפועל את עמדת שר החוץ קמרון ואם הם משקפים את עמדת ממשלת ישראל הרשמית" כתבו הבריטים.