בתא המטען - קשורים בבד יוטה: המפקחים נדהמו ממה שמצאו ברכב

יחידת האכיפה של משרד החקלאות איתרה שלושה אווזים בתא המטען של רכב הקשורים באמצעות שק יוטה, תוך גרימת סבל מיותר וללא יכולת לזוז. הנהג החשוד הודה במיוחס לו ונפתחו נגדו הליכים משפטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 12:32 י באדר ב'

בתא המטען - קשורים בבד יוטה: המפקחים נדהמו ממה שמצאו ברכב
הנהג הובא לחקירה, צילום: shutterstock

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות, איתרו וסיכלו הברחה של בעלי כנף, שהובאו מבית לחם שברשות הפלסטינית לישראל. במעבר מזמוריא, הממוקם בין אזור בית לחם לירושלים, תפסו המפקחים שלושה אווזים בתא המטען של הרכב הקשורים באמצעות שק יוטה, תוך גרימת סבל מיותר וללא יכולת לזוז. קשירת בעלי חיים באופן כזה מהווה התעללות חמורה והפרה של חוק צער בעלי חיים.

האווזים שנמצאו

האווזים שנמצאו צילום: משרד החקלאות

האווזים יועדו לשחיטה ולשיווק למאכל

מחקירה ראשונית עולה כי האווזים יועדו לשחיטה ולשיווק למאכל בשטחי ישראל, באזור ירושלים. הנהג החשוד, תושב מזרח ירושלים, הודה במיוחס לו, ונפתחו נגדו הליכים משפטיים. במשרד החקלאות שבים ומדגישים כי שיווק בעלי חיים למאכל, ללא פיקוח הוא עבירה על החוק, ומהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור.

משה אחרק, מנהל היחידה, מספר: "לצערנו, אנו רואים כי מקרי ההברחות, למרות המלחמה, לא פוסקים ואנחנו ממשיכים להשקיע מאמצים רבים לסכלם. כמו כן, משרד החקלאות רואה בעבירות צער בעלי חיים תופעה פסולה, ונמשיך לפעול לסכלה ולהעמיד את המתעללים לדין".