לאחר הפניה - האב השכול התאכזב: "הרב הראשי לא יפגש איתן"

ברקע הסערה שחוללו דבריו של הרב יצחק יוסף, חגי לובר, שבנו נפל ברצועת עזה, ביקש מהרב שייפגש עם אמהות שכולות שנפגעו מאמירתו. לאחר תשובה מלשכת הרב, לובר משתף: "הרב הראשי לא יפגש איתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 12:16 י באדר ב'

לאחר הפניה - האב השכול התאכזב: "הרב הראשי לא יפגש איתן"
הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

ברקע הסערה שחולל הרב הראשי יצחק יוסף, והתגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית והדתית על דבריו, חגי לובר, שבנו נפל ברצועת עזה, כותב בחשבון הפייסבוק שלו: "הרב הראשי לא יפגש עם האמהות השכולות".

"באמת שחיכינו", כותב לובר, "באמת שהשתדלנו דרך הלשכה ודרך קרובי משפחה, הייתה לנו סבלנות לחכות, אבל התגובה הזו כנראה סתמה את הגולל: 'הראשון לציון מבקר באופן רציף משפחות שכולות מתוך הערכה עצומה לקרבנם הגדול, שותפות והזדהות עמוקה עם כאבם הקשה מנשוא. למרות אי הדיוקים הרבים שנפלו בפנייתך, לא נוכל להתעמת עם משפחה שכולה ולא נגיב לדברים'".

"יותר ממה שכאב לי האיום של הרב הראשי - כאב הסירוב"

"עד כאן לשון התגובה של הלשכה", סיפר לובר, "חייב לומר לכם שיותר ממה שכאב לי האיום של הרב לרדת מהארץ, כואב לי כאב עמוק הסירוב שלו להפגש עם אמהות שכולות שנפגעו מאמירתו. ולא, הרב ,אנחנו לא מתעמתים, התעמתנו די לפני שמחה תורה. אחרי שנרצחנו, נאנסנו, נחטפנו ושכלנו, אנחנו רק מקשיבים ומדברים ובעיקר מחפשים נחמה זה אצל זה.

אלישע יהונתן לובר ז"ל,"נזכור את החיוך"

אלישע יהונתן לובר ז"ל,"נזכור את החיוך", צילום: ללא

"לא מתכוונים להפגין מול הלשכה של הרב"

לובר מסכם: "אנחנו לא מתכוונים להפגין מול הלשכה של הרב, למדנו משהו משמחת תורה. שינינו, השתננו. אנחנו כעת מדברים בעדינות זה אל זה , נמנעים ממשפטים כואבים ומקריאות בושה וזעם. כולנו שכולים כולנו כואבים, חייבים ללמוד איך לנהל מחלוקת. אין לנו ברירה. נלך בעקבות בית הלל ובית שמאי ונשנה פירקנו מאה ואחת פעמים".