"לא הצלחתי להוריד מזה את העיניים": מחזה מרהיב וייחודי תועד בדרום

לאחר שבשבועיים האחרונים נמצאו 5 נשרים בוגרים ושני גוזלים מתים מחשש להרעלה בדרום הארץ, יש גם בשורה משמחת: תיעוד מיוחד של הזדווגות נשרים שנותן תקווה לדור הבא של הנשרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 11:05 י באדר ב'

"לא הצלחתי להוריד מזה את העיניים": מחזה מרהיב וייחודי תועד בדרום
נשרים, אילוסטרציה, צילום: Ondrej Prosicky,Shutterstock

יחיעם דאהן, מתנדב רשות הטבע והגנים, סיפר כי צפה בהזדווגות הנשרים בגן הלאומי עין עבדת, והתהפנט מהמראה. "החלטתי ביום ראשון האחרון לצאת לטייל ולצלם נשרים", מספר דאהן, "נסעתי לגן הלאומי עין עבדת וראיתי מספר נשרים על המצוקים".

"לא הצלחתי להוריד את העיניים מהם"

לדבריו, "לאחר כחצי שעה שלא הצלחתי להוריד את העיניים מהציפור המופלאה הזאת התחילה ההזדווגות. קשה לתאר במילים את ההתרגשות לראות איך למרות הבשורות העצובות על ההרעלה של הנשרים הטבע ממשיך ומשתקם".

"אני מתנדב ברשות הטבע והגנים מספר שנים", המשיך דהאן וסיפר, "והחיבור לעולם הצילום משתלבים ביחד בצורה מאוד משמעותית עבורי. מטרת התיעוד והצילום היא לעודד אנשים לפתוח את העיניים ולראות כמה יפה וקסום הטבע שלנו וכמה חשוב שנשמור עליו".

הנשרים מזדווגים

הנשרים מזדווגים צילום: יחיעם דאהן

תקופת האביב - תקופת הרבייה

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי תקופת האביב היא גם התקופה אותה אנו מיחסים לתקופת הרבייה של מינים רבים. ואכן מינים שתקופת הרבייה שלהם קצרה, כמה שבועות עד חודשים בודדים, מחזרים ומזדווגים מקננים ומטפלים בצאצאים. מסביר דותן רותם, אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים. לעומתם מינים להם תקופת הריון או קינון ארוך מתחילים את החיזור בקיץ הקודם כמו למשל היחמור הפרסי היעל והצבי כך שההמלטות מתרחשות הישר בעונת האביב עם הצומח העסיסי.