הצעת החוק אושרה: אלה מי שיהיו פטורים מהתורים הארוכים במשרד הפנים

הצעת חוק שתאפשר הנפקת דרכונים ותעודות זהות באמצעות בקשה מקוונת, ללא נוכחות אישית ברשות האוכלוסין וההגירה, אושרה בקריאה שנייה ושלישית, ותיכנס לתוקף מיד אחרי פסח

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 09:53 י באדר ב'

הצעת החוק אושרה: אלה מי שיהיו פטורים מהתורים הארוכים במשרד הפנים
תור, אילוסטרציה, צילום: Victoria Labadie,Shutterstock

בקרוב לא תצטרכו לטרוח ולהגיע ללשכה כדי להנפיק תעודות זהות או דרכונים: הצעת החוק שמאפשרת הנפקת דרכונים ותעודות זהות באמצעות בקשה שתוגש באינטרנט, ללא נוכחות אישית ברשות האוכלוסין וההגירה, אושרה הערב (ג') בקריאה שנייה ושלישית, ותיכנס לתוקף מייד אחרי חג הפסח תשפ"ד.

בהתאם לחוק שאושר, שנקבע כהוראת שעה לחצי שנה, אזרח בוגר מעל גיל 18, שיש בידו מסמך זיהוי ביומטרי קודם בלבד ואשר טביעות אצבעותיו נשמרו במאגר הביומטרי, יוכל להגיש בקשה מרחוק ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעלי תוקף של עד חמש שנים.

שדה תעופה אילוסטרציה

שדה תעופה אילוסטרציה, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

מגישי הבקשה לחידוש דרכון מרחוק חייבים להיות בארץ

לפי החוק, יש מספר תנאים להגשת הבקשה מרחוק ולא בלשכות: ראשית, רק אזרחים בוגרים מעל גיל 18 יוכלו להגיש את הבקשה, והבקשה מוכרחת להיות רק במדינת ישראל. בנוסף, מי שיוכל להגיש בקשה דרך האינטרנט הם רק בעלי מסמך זיהוי ביומטרי שתוקפו פקע בחצי השנה האחרונה או שעתיד לפקוע בשנה הקרובה.

צילום: Nati Shohat/Flash90

הוראת השעה תיכנס לתוקף בסוף אפריל

שר הפנים ארבל: "מדובר בצעד דרמטי של משרד הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה לענות על צרכי האזרחים ולתת פתרון לחלק גדול מהאוכלוסייה שלא יצטרך לכתת רגליו ללשכות ויוכל להזמין דרכון או תעודת זהות מבלי לצאת מהבית. שמנו למטרה את שיפור השירות לאזרחי ישראל ואני שמח על צעד נוסף שמקודם במשימה הלאומית הזו".