מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תמיכה מכיוון לא צפוי: המדינה האירופאית העבירה חוק למען ישראל

הפרלמנט הרומני אישר הצעת חוק ברוב עצום, לפיה המדינה תציין יום לאומי לידידות ולסולידריות עם מדינת ישראל בכל שנה בתאריך 14 במאי - יום ההכרזה על עצמאות ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 08:42 י באדר ב'

תמיכה מכיוון לא צפוי: המדינה האירופאית העבירה חוק למען ישראל
הפגנה למען ישראל באירופה, צילום: Mo Photography Berlin,Shutterstock

הפרלמנט הרומני אישר אתמול (ג') הצעת חוק, ברוב של 241 תומכים מול 3 מתנגדים בלבד, לפיה המדינה תציין יום לאומי לידידות ולסולידריות עם מדינת ישראל בכל שנה בתאריך 14 במאי - יום ההכרזה על עצמאות ישראל. באותו יום מוסדות המדינה הרומנים יניפו את דגל ישראל לצד דגל רומניה והפרלמנט יארגן כנס חגיגי, המוקדש למען מדינת ישראל, כך לפי "כאן חדשות".

לפי הצעת החוק, בכל שנה בתאריך זה יתקיימו אירועים דיפלומטיים, מדיניים, תרבותיים, חברתיים ואומנותיים, אשר יכללו מיצגים שונים המוקדשים להיסטוריה ולחיזוק הקשרים בין שתי המדינות. הנציגויות הדיפלומטיות של רומניה, כמו גם רשויות השלטון המרכזי והמקומי, יארגנו אירועים בסימן היום הלאומי לידידות ולסולידריות בין רומניה לישראל.

הפרלמנט הרומני

הפרלמנט הרומני צילום: Serenity-H,Shutterstock

נשיא הפרלמנט הרומני: "הצעד יחזק את הקשר עם ישראל"

"החוק הזה שחוקקנו היום ייצור מסגרת מצוינת להמשך פיתוח וחיזוק הקשר שלנו עם ישראל, יחזק ויאשרר את האופי הדינמי והמיוחד של שיתוף הפעולה בין המדינות ויקדם את הערכים המשותפים שאנו חולקים", אמר נשיא הפרלמנט הרומני, אלפרד רוברט סימוניס. עוד הוסיף סימוניס: "נהוג לומר שחברות אמיתית נמדדת בזמנים הקשים ביותר - ולכן כעת יותר מתמיד נדרש צעד מסוג זה".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הביע את הערכתו: "העובדה כי החוק עבר באופן חלק מהווה הוכחה לקשר העמוק והאותנטי בין ישראל לרומניה. ידידותכם חיונית לנו. מאז זוועות השבעה באקוטובר, הפרלמנט הרומני וממשלת רומניה התעלו לגודל השעה והביעו מפגן תמיכה אדיר וחד משמעי בישראל. לאחר הטבח, לפעולות אלו יש משמעות היסטורית. כפי שאני מודה לכם היום - מדינת ישראל תודה לכם לעד".

תמיכה עוד מתחילת המלחמה

כזכור, בתחילת המלחמה ראש ממשלת רומניה מרצ'ל צ'ולאקו גינה את המתקפה האכזרית שביצע חמאס וכינה אותם "ברברים". בהמשך הצהיר צ'ולאקו כי לישראל יש זכות מוחלטת להגן על עצמה אך הדגיש כי על ישראל לפתוח מסדרונות הומניטריים לטובת אזרחי הרצועה: "אני פונה גם לקהילה הבין-לאומית לוודא שיתמכו בפתיחת מסדרונות הומניטריים לטובת החפים מפשע".