דו"ח האושר העולמי: ישראל מדורגת בטופ - זאת המדינה העצובה בעולם

כמדי שנה מפרסם האו"ם את דו"ח האושר העולמי שבוחן מי הן המדינות המאושרות ביותר. כתמיד, הסקנדינביות בראש ומיד אחריהן ישראל. ארצות הברית נופלת בדירוג | מי המדינה העצובה ביותר בעולם?

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 08:23 י באדר ב'

דו"ח האושר העולמי: ישראל מדורגת בטופ - זאת המדינה העצובה בעולם
ישראל מאושרת, צילום: Krakenimages.com,Shutterstock

האו"ם מפרסם היום (ד') את דו"ח האושר העולמי שמנסה לבחון את מידת אושרם של תושבי מדינות העולם. הדו"ח בוחן את נתוני השנים 2021-2023 מהן עולה כי ישראל נמצאת במקום החמישי במדד האושר העולמי.

הצעירים הישראלים במקום השני בעולם

את המקום הראשון תופסת ולא בפעם הראשונה פינלנד, כאשר מיד אחריה מגיעות עוד 3 מדינות סקנדינביות: דנמרק, איסלנד ושבדיה. ישראל כאמור מדורגת במקום החמישי כאשר את העשיריה סוגרות: הולנד, נורווגיה, לוקסמבורג, שוויץ ואוסטרליה.

ישראל מאושרת, למרות הכל

ישראל מאושרת, למרות הכל, צילום: Inna Reznik,Shutterstock

המדד בוחן גם את מידת אושרם של צעירים עד גיל 30 ובדירוג זה ישראל קופצת למקום השני, כאשר הראשונה היא ליטא. את העשיריה סוגרות: סרביה, איסלנד, דנמרק, לוקסמבורג, פינלנד, רומניה, הולנד וצ'כיה.

מי המדינה העצובה בעולם?

ארצות הברית צונחת במדד ולראשונה יוצאת מ-20 המדינות המאושרות בעולם ועתה מדורגת במקום ה-23 כשיחד איתה בעשירייה השלישית ניתן למצוא את צרפת, גרמניה ואיחוד האמירויות. ומה עם השכנות שלנו? מצרים מדורגת במקום ה-127, ירדן ב-125 ולבנון במקום ה-142, אחד לפני האחרון. האחרונה במדד האושר העולמי היא אפגניסטן.

אפגניסטן, הכי עצובה

אפגניסטן, הכי עצובה צילום: Wandering views,Shutterstock