המסבירן הלאומי הושעה: הציוץ של אילון לוי עצבן את האדם הלא נכון

אילון לוי הפך לפנים של ישראל בעולם ואישיותו הפכה אותו לכוכב גם כאן. אלא שציוץ תגובה לשר החוץ הבריטי עצבן את הממשל שם במיוחד ובמערך ההסברה מיהרו להשעות את לוי. עתה לא ברור אם ימשיך בתפקידו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/24 21:51 ט באדר ב'

המסבירן הלאומי הושעה: הציוץ של אילון לוי עצבן את האדם הלא נכון
אילון לוי, יעזור את מערך ההסברה?, צילום: חיים צח/לע"מ

אחרי שהפך לפנים של ישראל בעולם וללוחם הסברה ישראלי מבוקש, דובר מערך ההסברה הישראלי אילון לוי יושב כבר שבוע בבית לאחר שהושהה מתפקידו, כך פורסם ב"חדשות 12". הסיבה להשעיה היא ציוץ תגובה שהגיב לוי לשר החוץ הבריטי דיויד קמרון.

התגובה הבריטית לציוצים של לוי

קמרון צייץ לאחרונה ציוץ בו כתב כי אינו מרוצה מקצב כניסת משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה, לוי מצידו הגיב כי ממשלת בריטניה יכולה לשלוח משאיות נוספות וכי אין עיכוב בהכנסתן. הבריטים, המקפידים במיוחד על כללי התקשורת בין הגורמים הרשמיים, לא אהבו את התגובה.

"כפי שאתם בוודאי יודעים, שר החוץ שוחח בנושא ההומניטרי באריכות עם רה"מ, עם שר החוץ ועם השר דרמר" כתבו במשרד החוץ הבריטי למערך ההסברה הישראלי, "הציוצים האלה הפתיעו אותנו, בהתחשב בדו-שיח הבונה בין המדינות, כשהם מגיעים מחברה טובה ובת ברית. נשמח להבין אם הציוצים האלה תוקפים בפועל את עמדת שר החוץ קמרון ואם הם משקפים את עמדת ממשלת ישראל הרשמית" כתבו הבריטים.

אילון לוי

אילון לוי, יושב בבית. צילום: חיים צח/לע"מ

מאות ראיונות לתקשורת הבינלאומית

במערך ההסברה הגיבו כאמור בחומרה לאירוע והשעו את לוי מכלל פעילות וכרגע כלל לא ברור אם יחזור לתפקידו. במהלך החודשים האחרונים ערך לוי מאות ראיונות לתקשורת הבינלאומית ובכללה גם זו הבריטית, שם חווה יחס עוין במיוחד, הופעותיו אלה גרמו לכך שהפך להיות דמות אהודה במיוחד בישראל.