ארוסות הנופלים יקבלו זכויות כמו הנשואות - אלו הקריטריונים

ועדת העבודה והרווחה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתכיר בארוסות של חללי צה"ל, שב"כ משטרה ושב"ס. במשך חמש שנים הן יקבלו תגמול חודשי, טיפולים רגשיים והטבות

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 19/03/24 15:01 ט באדר ב'

ארוסות הנופלים יקבלו זכויות כמו הנשואות - אלו הקריטריונים
הלוויה, צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ג') לקריאות שנייה ושלישית הצעת חוק להכרה בארוסות של חללי צה"ל. הצעת החוק קובעת לראשונה הכרה בארוסות וארוסים של חללי צה"ל, הכוללת זכויות לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה לתקופה של חמש שנים, לרבות תגמול חודשי, טיפולים רגשיים והטבות. החוק יחול גם על ארוסות וארוסים של שוטרים, סוהרים, על חללי שב"כ, מוסד והתגוננות אזרחית וכן על ארוסים של חללי פעולות איבה.

"באיזה חיים מדובר? איך אפשר להמשיך לחיות?"

בדיון היום דיברה נועה רובין, ארוסתו של אריאל רייך ז"ל, סמ"פ בשריון שנהרג בעזה: "אומרים 'במותם ציוו לנו את החיים', באיזה חיים מדובר? איך אפשר להמשיך לחיות? ברגע האירוסין אתה כורת ברית עולמים. איך יכול להיות שברגע האמת המדינה שלי לא מאחוריי כי אין לי טבעת נישואין על האצבע?"

בין התנאים להטבה: הצעת נישואין או מסיבת אירוסין

על פי ההצעה, שאמורה לעלות מחר לאישור סופי במליאה, אירוסיהם של בני זוג שכבר הגישו בקשה לרישום נישואין יוכרו אוטומטית. במידה ולא נעשה רישום, יוכלו הארוסה או הארוס להוכיח כוונה לנישואין על ידי עמידה בשניים מתוך התנאים המפורטים בחוק, בהם הצעת נישואין או מסיבת אירוסין ובתנאי שהדבר פורסם וידוע לבני משפחתם וקרוביהם של בני הזוג, לרבות תיעוד דיגיטלי ופרסום ברשתות החברתיות.

עוד כוללים התנאים הסכמה של בני הזוג בפני שני עדים על כוונתם להינשא לרבות תיעוד בכתב, הסכם לרכישת או שכירת דירה למגורים, רכישת טבעת אירוסין, וכן קביעת מועד ומקום לחתונה לרבות התקשרות עם ספק אחד לפחות למתן שירותים באירוע החתונה, כולל רכישה או שכירת שמלת כלה.