אבא של לירי אלבג איחל לסמוטריץ' שיחטפו לו את הילדים - כך הוא הגיב

"אין דבר יותר חשוב מלהחזיר את החטופים. אלה שלא חושבים ככה, תדמיינו שחטפו לכם את הילד", כך תיאר בכאב אביה של לירי אלבג את חודשי הבלהות שעוברים על משפחתו. במתקפה על שר האוצר אמר: "לא הייתי נותן לו להיות מורה בגן ילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/24 12:01 ט באדר ב'

אבא של לירי אלבג איחל לסמוטריץ' שיחטפו לו את הילדים - כך הוא הגיב
סמוטריץ', ספג מתקפה מאב החטופה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אין דבר יותר חשוב מאשר להחזיר את החטופים

חצי שנה של גיהנום: אלי אלבג, אביה של לירי בת ה-19 הנמצאת בשבי חמאס כבר כמעט חצי שנה, שוחח הבוקר (ג') עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM ותיאר את תחושותיו הקשות בעקבות הזמן הרב שעבר. "אני דורש שזה יקרה. אני מחייב אותם שזה יקרה, והם גם בזה", הדגיש אלבג בצל המגעים לעסקת חטופים נוספת. "בואו לא נשכח שהיינו בחושך הרבה מאוד חודשים. עצם זה שמתחיל דו שיח, והוא הולך להיות ארוך וקשה, אנחנו מבינים את זה. אבל יש קשה ויש קשה יותר, אין לנו משהו אחר. אין דבר יותר חשוב מלהחזיר את החטופים. אלה שלא חושבים ככה, תדמיינו שחטפו לכם את הילד, יומיים לא עונה לכם, ואתם יודעים שהוא בידיים של אנשים רעים. אחרי זה תחשבו מה הייתם עושים, מה חשוב ומה לא חשוב".

מימין לשמאל: יעקב ארגמני, סימונה שטיינברכר, אוראל שושנה, שירה אלבג

מימין לשמאל: יעקב ארגמני, סימונה שטיינברכר, אוראל שושנה, שירה אלבג, צילום: מטה משפחות החטופים

כמו כן, כאשר נשאל כיצד הוא אוסף עצמו במציאות קשה זו, הודה אלבג כי "קשה לנו זה לא מילה, כל פעם ששואלים את השאלה הזו אני מדמיין את לירי שלי, כמה לה קשה, מה עובר עליה, מה עובר על החטופים בשבי. יש לי מיטה, יש לי שמיכה, יש לי אוכל, אני יכול לצאת החוצה, לנשום אוויר, ומה החטופים? כל פעם שואלים אותי, אני חוזר בשאלה, מה הילדה שלי, החטופים מרגישים? אין לנו ברירה כמו שלילדים שלנו אין ברירה. חייבים להילחם, לעמוד על שלנו, להביא את החטופים הבייתה בחיים וגם את הנרצחים".

איחלתי לסמוטריץ' שיחטפו לו את הילדים

באשר להתבטאויותיו האחרונות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעניין החטופים, זעם: "התפוצצתי על סמוטריץ' ואמשיך כל פעם שהוא יתבטא עם רעיונות גאוניים שלא הייתי נותן לו להיות מורה בגן ילדים. התבטאויות של ה'חטופים זה לא הדבר הכי חשוב', וכל מיני דברים כאלה ואחרים. איחלתי לו גם שיחטפו לו את הילדים, אני לא מתבייש להגיד את זה. אם שר בממשלה יכול להיות אטום לב, להגיד משפט כזה, אז אני אגיד גם את המשפטים שלי - שיחטפו לו את הילדים, ואחרי זה ידבר. כרגע אין לו זכות דיבור אז שיסתום את הפה".

בתגובה לדברים האלו, הגיב שר האוצר בחשבון ה-X שלו ואמר: "אמשיך לכבד ולחבק את משפחות החטופים תמיד וללא תנאי ואמשיך לפעול להכרעה צבאית וכניעה של החמאס, כי רק כך נצליח להחזיר את החטופים ולנצח במלחמה".