פרס ישראל יוענק לצוות של אלחנן קלמנזון ז"ל על גבורתם בשבעה באוקטובר

פרס ישראל בתחום תקומה וגבורה אזרחית יוענק השנה למנחם קלמנזון ולאיתיאל זוהר מ"צוות אלחנן", זאת לאחר שהצילו חיים וחילצו אזרחים מיישובי העוטף בבוקר השבעה באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/24 11:12 ט באדר ב'

פרס ישראל יוענק לצוות של אלחנן קלמנזון ז"ל על גבורתם בשבעה באוקטובר
אלחנן קלמנזון הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

צוות אלחנן נכנס שוב ושוב לקיבוץ המותקף וחילץ אזרחים

חצי שנה אחרי מתקפת הפתע: שר החינוך יואב קיש הודיע הבוקר (ג') כי פרס ישראל בתחום תקומה וגבורה אזרחית יוענק השנה לגיבורים מנחם קלמנזון ולאיתיאל זוהר מ"צוות אלחנן". כזכור, מנחם, אחיו אלחנן הי"ד, ואחיינם איתיאל זוהר יצאו מביתם בעתניאל בבוקר בשמחת תורה כדי להציל חיים של תושבי הישובים בעוטף עזה.

על אף שאמרו להם שהם לא נצרכים, הם הגיעו לקיבוץ בארי ונכנסו פעם אחר פעם אחר פעם במשך שעות ארוכות לתוך הקיבוץ המותקף וכך הצילו עשרות מתושבי הקיבוץ. בבית האחרון אליו נכנסו, ארב מחבל שירה והרג את אלחנן קלמנזון הי"ד, אחיו של מנחם.

הרס בגן בבארי

הרס בגן בבארי, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

גיבורים שהפגינו רעות הדדית מעוררת השראה

כידוע, בעקבות המלחמה החליט שר החינוך כי השנה פרס ישראל יוענק לאזרחים ישראלים שהפגינו אחווה ורעות הדדית מעוררת השראה, הפגינו גבורת רוח יוצאת דופן, הפיחו תקווה עצומה בעם ישראל ותרמו תרומה משמעותית לתקומה מהשבר הנורא שפקד אותנו ב-7 באוקטובר 2023.

שר החינוך יואב קיש: "היה לי הכבוד לשוחח הבוקר עם בני משפחתם של מנחם קלמנזון ולאיתיאל זוהר ולבשר להם על הענקת הפרס. הודיתי להם על המשפחה המופלאה והגיבורים האדירים שיצאו מקרבם המהווים מגדלור של גבורה לכולנו ומקור של אחדות וגאווה לאומית. אנו אומה של גיבורים, הזוכים הם חלק משורה ארוכה של גיבורים שחירפו את נפשם למען העם והמולדת ואל לנו לשכוח זאת".

מחבל ארב לאלחנן בפינה החשוכה של הבית

האח מנחם סיפר בעבר בראיון ל-103FM על מאורעות אותו הבוקר. "בבוקר אלחנן כבר הבין את רמת הקטסטרופה, הוא לא היה יכול לשבת בשקט בבית כשהאחים שלנו נלחמים כך. נסענו יחד לבארי, לסוג של אפוקליפסה. הדרך הייתה מאוד לא פשוטה, אני לא צריך לפרט איך היו נראים הכבישים".

"היו שם גופות מוטלות בכניסה. הגענו בכאוס מאוד גדול", תיאר. "לא ראיתי אף פעם סדר גודל כזה של אש. הגענו לאחד הבתים בבוקר, לפנסים נגמרו הסוללות, ומחבל ארב לאלחנן בפינה חשוכה של הבית. ישר הוא חטף צרור ונפל. נפגעתי גם אני בזרוע ובפנים. חשבתי שאלחנן נהרג במקום, ואז ראיתי תנועה של בית החזה. הוא הסתכל לי בעיניים, היה לנו קשר עין, אני יודע שהוא היה בהכרה, אני יודע שהוא יודע שלא השארנו אותו בבית החשוך. הוא מת בידיים שלנו".