עתירה לבג"ץ: לשלול את כל רישיונות הנשק שחילק בן גביר שלא כדין

מפלגת העבודה עתרה לבג"ץ נגד השר לביטחון לאומי בדרישה לשלול את כל רישיונות הנשק שאושרו בחודשים האחרונים במסגרת ההנחיות החדשות של השר בן גביר: " מדובר במהלך מסוכן ביותר לשלום הציבור"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 19/03/24 10:20 ט באדר ב'

עתירה לבג"ץ: לשלול את כל רישיונות הנשק שחילק בן גביר שלא כדין
בן גביר מחלק רובים לכיתות הכוננות, צילום: ללא

מפלגת העבודה עתרה היום (ג') לבג"ץ נגד השר לביטחון לאומי בדרישה לשלול את כל רישיונות כלי הירייה שאושרו בחודשים האחרונים במסגרת ההנחיות החדשות של השר בן גביר: במפלגה טענו כי בחודשים האחרונים "חלה עלייה דרמטית של מאות אחוזים במספר הבקשות לרישיונות נשק". עוד טענו במפלגה כי "המשרד לביטחון פנים נתן למבקשים רבים אישורים בהליך מזורז ורשלני, תוך הקלה קיצונית בתנאים, בהכשרה ובבדיקות הנדרשות".

"רישיונות ניתנו על ידי בנות שירות - ללא כל סמכות"

בעתירה הוצגו מספר הפרות שנעשו לטענתם במשרד לביטחון לאומי בהליכי רישוי הנשק. בין היתר נטען כי רשיונות לנשק ניתנו על ידי בנות שירות לאומי, עובדי משכן הכנסת ואנשי אמונו של השר לביטחון לאומי, ללא כל סמכות. בנוסף "פקידי רישוי זמניים" הוסמכו לאשר בקשות ללא הכשרה או ניסיון מתאימים. חלקם כלל לא עברו הכשרה או עברו הכשרה של שעות בודדות, לעומת ההכשרה הרגילה הנמשכת מספר חודשים.

פקידי הרישוי - נושאי משרות אמון של השר עצמו

עוד נכתב בעתירה כי בין פקידי הרישוי הזמניים היו גם נושאי משרות אמון של השר עצמו, דבר האסור לחלוטין על פי תקנון שירות המדינה בנוסף טענו העותרים כי למעלה ממחצית המבקשים קיבלו רישיון מבלי לעבור ראיון אישי כלל, וזאת בניגוד לתקנות. דבר המאפשר מתן רישיון גם למי שאינו שולט מספיק בעברית למקרה של צורך מבצעי. העתירה צפויה להיענות בתוך 45 יום.