בצל הסערה: הרב יצחק יוסף זכה בפרס ישראל - כך הגיבו בלשכתו

בצל הסאגה המשפטית סביב פרס ישראל ועוד בטרם אמר את דבריו בעד ההשתמטות מצה"ל, בחרה ועדת פרס ישראל ברב יצחק יוסף בקטגוריית ספרות תורנית. בלשכתו הגיבו: "אילו היה ידוע לו על הגשתו כמועמד לקבלת פרס ישראל היה פועל למנוע זאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 21:07 ח באדר ב'

בצל הסערה: הרב יצחק יוסף זכה בפרס ישראל - כך הגיבו בלשכתו
הרב יצחק יוסף, זכה בפרס ישראל, צילום: David Cohen,Flash90

סערת פרס ישראל מקבלת הערב (ב') תפנית עם היוודע כי ועדת הפרס בחרה ברב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, לזכייה בפרס לספרות תורנית על חיבורו "ילקוט יוסף", כך פרסם עמית סגל. הוועדה בחרה ברב עוד בטרם אמר את דבריו החמורים וברקע הסאגה המשפטית סביב חלוקת הפרס.

הדרמה המשפטית סביב פרס ישראל

כזכור, שר החינוך יואב קיש החליט לבטל השנה את הזכייה בקטגוריות השונות של פרס ישראל ולהשאיר את קטגוריית הגבורה האזרחית בלבד. החלטתו של השר הגיעה לאחר שנודע כי היזם אייל וולדמן זכה השנה בפרס ובהמשך הוגשה נגד השר עתירה לבג"צ שהוציא צו על תנאי להחלטת השר, עתה נודע כי גם הרב הראשי לישראל היה בין הזוכים. במידה ועמדתו של השר תתקבל, הזוכים בפרס יקבלו אותו בטקס של השנה הבאה.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב יוסף: "יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס"

בלשכתו של הרב יוסף הגיבו לידיעה ואמרו כי ככל שיש ממש בפרסום על הכוונה להעניק לרב את הפרס בגין מפעלו התורני, הרי ש"לא זו העת ולא זו השעה". עוד נכתב: "בהתאם לכך מבקש הראשון לציון למסור כי אילו היה ידוע לו על הגשתו כמועמד לקבלת פרס ישראל היה פועל למנוע זאת".

"אין זו שנה מתאימה לטקסים וחגיגות" נכתב, "ההוקרה היחידה של מדינה לאזרחיה, היא שמירה על בטחונם והוקרת החיילים המחרפים את נפשם בשדה הקרב למענה ולפיכך יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס בשנה זו".