התוכנית המהפכנית של צה"ל: ה"טריק" שיגרום לגיוס בחורי הישיבות

במסגרת חוק הגיוס החדש אותו מגבשת הקואליציה הוצע לדחות את גיל הפטור לבחורי ישיבות חרדים מגיל 26 לגיל 35 או אפילו ארבעים. המטרה: בחורי הישיבות ייאלצו לשלם "תג מחיר" על היעדרות מהצבא

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 18/03/24 20:39 ח באדר ב'

התוכנית המהפכנית של צה"ל: ה"טריק" שיגרום לגיוס בחורי הישיבות
חרדים נושאים נשק, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

במסגרת הדיונים בקואליציה על חקיקת חוק גיוס חדש, אחד הסעיפים שעליו המליצה מערכת הביטחון בדיונים עשוי להביא לשינוי דרמטי בעולם הישיבות החרדי. במסגרת השינוי המוצע גיל הפטור לבחורי הישיבות החרדים יידחה מגיל 26 לגיל 35-40. כך לפי העיתונאי יהודה שלזינגר. המהלך, כך מקווים במערכת הביטחון, יוביל את בחורי הישיבות החרדים לשקול היטב האם להתחייב לעשור וחצי של לימודי ישיבה.

גנץ סירב להשתתף בדיונים על חוק הגיוס: "לא לדיוני סרק"

מנגד, חרף הניסיונות הקדחתניים בקואליציה להגיע לחוק גיוס שיוסכם על ידי הציבור, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ סירב להשתתף בסוך השבוע בדיון בנושא חוג הגיוס בהשתתפות נתניהו ודרעי. בהודעה שנמסרה מטעם המחנה הממלכתי נכתב: "השר גנץ, הודיע הבוקר לראש הממשלה, כי זו עת למעשים ולא לדיוני סרק שמתכנסים מהרגע להרגע, ללא מצע ברור, ללא תוכן, ומבלי שגורמי המקצוע עיבדו וגיבשו פתרונות והצעות קונקרטיות".

"עד כה, לא הובעה כל הסכמה או נכונות לקיים דיון מקצועי"

עוד טענו במפלגתו של גנץ כי "במהלך השבועות האחרונים, הוצגו לנציגי הסיעות השונות החברות בממשלת החירום וגורמי המקצוע הרלבנטיים, עקרונות 'מתווה שירות ישראלי' של השרים בני גנץ וגדי איזנקוט. עד כה, לא הובעה כל הסכמה או נכונות לקיים דיון מקצועי בכדי להביא לקידום המתווה ולא הוצגה כל חלופה אחרת".