ראיון אלקין מאיים: "נצביע נגד החוק - יהיו פעולות נוספות"

יו"ר סיעת הימין הממלכתי התייחס בראיון לחדשות כיפה לחוק הרבנים: "שלא יצפו שנצביע בעד חוק רבני ערים, אם הקואליציה לא מחוייבת להסכמים אנחנו גם נוכל להצביע איך שאנחנו רוצים בחוקים אחרים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/03/24 19:37 ח באדר ב'

אלקין מאיים: "נצביע נגד החוק - יהיו פעולות נוספות"
זאב אלקין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מוקדם יותר היום (ב') הודיעו מפלגות הימין הממלכתי והמחנה הממלכתי כי הן מטילות ווטו על העלאת הצעת חוק רבני הערים של הציונות הדתית וש"ס לדיון והצבעה מחר בוועדת חוקה. למרות זאת בציונות הדתית מתכוונים להעלות את החוק לדיון ובימין הממלכתי מסלימים את האיום. בראיון ל"חדשות כיפה" יו"ר המפלגה מאיים כי במפלגה יצביעו בניגוד למשמעת הקואליציונית בחוקים אחרים.

בקואליציה מקדמים את חוק רבני ערים למרות ההתנגדות שלכם ושל גנץ

"אני מצר מאוד על כך שהקואליציה לא מכבדת את ההסכם שיש להם איתנו" השיב אלקין. "מדובר על חוק רע שנותן שליטה לעסקנים בכל הנוגע לבחירת רבנים. מי שיפסיד הוא הציבור, אני מתפלא על חברי הציונות הדתית כי הרי הציבור הדתי לאומי יהיה הראשון שישלם את המחיר של הדיל עם ש"ס. אנחנו נמשיך להיאבק נגד החוק".

התעלמו מהווטו שלכם, אם לא תגיבו יבינו שאפשר ללכת לכם על הראש.

אלקין משיב בנחרצות: "שלא יצפו שנצביע בעד החוק, יהיו גם פעולות נוספות, אם הקואליציה לא מחוייבת להסכמים אנחנו גם נוכל להצביע איך שאנחנו רוצים בחוקים אחרים. מי שלא רוצה אותנו ולחלק ג'ובים יותר חשוב לו מהאינטרס הציבורי ועוד בזמן מלחמה, יצטרך להסתכל לראי".

מה יקרה אם נתניהו לא יצרף אתכם לקבינט?

אלקין מבהיר: "התשובות של גדעון היו ברורות, אין כאן ויכוח אישי, מי שחושב שאחרי חמישה של מלחמה מול האויב הכי חלש שלנו במזרח התיכון, למרות ההתנהלות הטובה של החיילים בשטח, מי שחושב שזה תקין שעדיין חמאס בעמדת כוח אז אולי לא צריך אותנו במלחמה אבל מי שכמונו מרגיש שצה"ל מדשדש בעזה ואין אסטרטגיה וחמאס עדיין שולט בכל מקום, מבין שצריך שינוי, כמו מה שאנחנו מציעים, על זה הוויכוח".

יכול להיות שנראה את הנדל, שקד או בנט מצטרפים אליכם?

"הם עוד לא הודיעו שהם רוצים לחזור לפוליטיקה, אבל אנחנו קוראים לכל איש ימין שקצה נפשו בקואליציית 64 של נתניהו לחבור אלינו, גם לאנשי ציבור שרוצים מפלגה לאומית וליברלית כמו הליכוד של פעם. אנחנו מקימים בית לכל הציבור שמחפש ימין ממלכתי לאומי ליברלי. הבית פתוח לציבור ולאנשי ציבור".