עדות קשה מהשבי: "לירי נאלצה לבשל למחבלים ונאסר עליה לאכול"

אמא של החטופה הצעירה לירי אלבג סיפרה בראיון מה עובר על בתה בשבי, כפי ששמעה מעדויות של חטופות ששוחררו. "באותה נקודת זמן לירי נשארה במנהרה, אנחנו משערים שהיא עדיין שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 15:31 ח באדר ב'

עדות קשה מהשבי: "לירי נאלצה לבשל למחבלים ונאסר עליה לאכול"
מימין לשמאל: יעקב ארגמני, סימונה שטיינברכר, אוראל שושנה, שירה אלבג, צילום: מטה משפחות החטופים

164 ימים בשבי: "החטופות היו צריכות להכין אוכל אבל הן בעצמן לא היו יכולות לאכול", כך תיארה הבוקר (ב') שירה, אמה של החטופה לירי אלבג את התנאים בהם מוחזקת בתה בשבי חמאס ברצועה. "לירי עברה בין בתים, הייתה צריכה לבשל למשפחה שהייתה אצלה, לטפל בילדים שלהם ולנקות להם את הבית", אלבג אמרה את הדברים בראיון לקרן נויבך בכאן רשת ב'.

"אנחנו משערים שהיא עדיין במנהרה"

את הדברים גילתה שירה מעדויות של חטופות אחרות שפגשו את בתה בעזה. "בשבוע שכנראה ריכזו מספר גדול של חטופות שאחר כך חלקן שוחררו, הן העבירו חוויות. באותה נקודת זמן לירי נשארה במנהרה, אנחנו משערים שהיא עדיין שם". היא תיארה כיצד ניסתה להבין מה עובר על ילדתה הצעירה: "ניסיתי כמה פעמים לשבת בחדר חשוך בבית ולסגור את עצמי, בלי טלוויזיה, בלי טלפון, בלי שום דבר -הצלחתי אולי לשעה וקמתי בבכי".

מנהרה, ארכיון

מנהרה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

אנחנו מדברים פה על חיי אדם - אנחנו מדברים על הבת שלי

היא מנסה לדמיין מה עובר על לירי, לאחר שהגיעו עדויות על פגיעות מיניות שעוברות החטופות. "אני כל הזמן מנסה לדמיין מה היא עוברת שם, זה נורא קשה. אנחנו כולם יודעים שהרבה בנות עברו שם פגיעות וכאימא אני מנסה לא לחשוב על זה בכלל - אני מנסה לא לדמיין את זה". עוד אמרה: "כשאני פוגשת את המשוחררות מדי פעם אני שואלת ככה על דברים שאולי הן לא סיפרו לי. האמת שאני מבקשת לשמוע רק את הדברים הטובים שהיו לאותה תקופה כי הדברים הרעים כבר גם לא רלוונטיים".

עוד הוסיפה:"ראש הממשלה שלנו חייב להחזיר את אותם הביתה. אני מנסה להיות לא פוליטיקאית ובאמת לשמור על שיח נעים, אבל זה נורא קשה לנו כבר כי נאמרים דברים לא נעימים על החטופים". שירה הבהירה: "כן הדבר הכי חשוב או לא הדבר הכי חשוב, כן הניצחון המוחלט או לא הניצחון המוחלט. אנחנו מדברים פה על חיי אדם - אנחנו מדברים על הבת שלי, שהיא בת 19".