חזרתם מהמילואים? 10 דברים שאסור לכם להמשיך לעשות

המלחמה הארוכה הצריכה אותנו להסתגל למציאות חדשה, אך עבור אלה שבילו חודשים ארוכים במילואים, החזרה שגרה מציבה אתגרים לא פחות קשים. הנה כמה דברים שאנשי המילואים התרגלו אליהם, אבל ממש עדיף שלא תעשו באזרחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 14:41 ח באדר ב'

חזרתם מהמילואים? 10 דברים שאסור לכם להמשיך לעשות
כבר אי אפשר לישון בכל רגע פנוי, צילום: Dima Vazinovich,Flash90

המלחמה שינתה עבור אזרחים רבים את ההרגלים והמציאות כפי שהכירו אותה השתנתה ללא הכר. בין אם אלה המפונים הרבים, תושבי הדרום או סתם ילדים שלא היו בבתי הספר שבועות ארוכים, המציאות עבור רבים אכן הפכה מאתגרת. אך יש עוד פלח אוכלוסייה שלם שצריך להתרגל למציאות החדשה ואלה הם אנשי המילואים השבים לביתם אחרי כמה חודשי מילואים.

נכון, לחזור הביתה אחרי מספר חודשים בצבא זאת בשורה טובה, אין ספק. אבל ההתמודדות עם שגרת היום יום המנותקת כל כך מהמציאות הצבאית מצריכה היערכות מחדש. לכן הכנו רשימה קלה של דברים שאם השתחררתם מהמילואים אחרי תקופה ארוכה, כדאי מאוד שלא תעשו.

1. אל תירדמו

זו תופעה שכל מילואמניק מכיר, ברגע שעולים על מדים העייפות מזדחלת לה והופכת ליישות עצמאית בגופו של החייל. מכיוון שכך, חיילים רבים מוצאים עצמם מנמנמים בכל רגע בו הדבר מתאפשר. ובכן, באזרחות הדבר פחות מקובל ובין אם אתם בעבודה או בבית עם הילדים, שתו כוס מים או העמידו פני ערניים ובוודאי שאל תירדמו על המשטח הקרוב אליכם.

חיילים ישנים, שתו מים

חיילים ישנים, שתו מים צילום: Abir Sultan,Flash90

2. תמצאו מגבת

נסו להיזכר בניגוב הידיים האחרון שלכם במילואים, במה ניגבתם? במכנסיים, במעיל, בוילון הקרוב ביותר, או בכלל על החולצה של החבר?. אז זהו, זה לא מקובל ואם אתם נמצאים במקום ציבורי זה גם עלול לפגוע במעמד הציבורי שלכם. אז אנא, מצאו מגבת או נייר סופג ונגבו ידיים כמו בני אדם.

גם מדים, גם מגבת.

גם מדים, גם מגבת. צילום: Yossi Zeliger,Flash90

3. הולכים לישון? הניחו את הקפה

פק"ל הקפה תמיד היה אחד הדברים הפופולריים במהלך המילואים ובמיוחד ככל שהשירות מתמשך. יחד איתו השתנו גם ההרגלים ולקפה שחור מהביל אף פעם לא אומרים לא, גם אם זה רגע לפני שעולים לישון. בבית כדאי לכם להימנע מההרגל, שתו כוס נס או מים ולכו לשנת הלילה שלכם.

4. זה לא צ'אפחה, זה כואב

אחרי שסגרתם שלושה שבועות משל הייתם צעירים בבא"ח נח"ל, יצאתם הבייתה לסופ"ש קצר וכמו כולם שיקרתם שהיה כיף ושלא בא לכם לחזור. אבל מי שלא ראה עיניים של מילואמיניק השב לבסיסו לא ראה עיניים מוארות מימיו ויחד עם זה מגיעה גם הצ'אפחה איש על שכם חברו. אז הצ'פחה הזאת? היא כואבת, השאירו אותה בתוך שטחי הבסיס ואל תביאו אותה לאזרחות.

שנחזור ללחוץ ידיים?

שנחזור ללחוץ ידיים? צילום: David Cohen,FLASH 90

5. הכל בסדר, יש מי ששומר

בסופו של דבר, מילואים זה דבר רציני. צריך לשמור, להיות עירניים ולוודא ששום דבר חריג לא מתרחש בסביבה. היו מי שסיגלו לעצמם מנהג לקום מדי שעה-שעתיים ולהקיף את המבנה בו הם שוהים ואין הדבר משנה אם זה מבנה בתוך הבסיס, עמדת השמירה או עגלת הקפה בצד הדרך, מיותר לציין שכשאתם באזרחות יש מי ששומר עליכם ואין צורך להקיף.

יש מי ששומר

יש מי ששומר צילום: Flash90,Flash90

6. אסקפיזם זה גם קומדיה רומנטית

תופעה שהפכה נרחבת במילואים היא ההתרפקות על סדרות המלחמה הגדולות בזמן הפנוי. בין אם זה פאודה, אחים לנשק או להציל את טוראי ראיין, בבית אפשר לראות גם משהו פחות מיליטנטי. אז בין אם זה בקולנוע או בערב על הספה, תנו צ'אנס לנוטינג היל, ריקוד מושחת או עוד פרק של מאסטר שף.

קולנוע, אפשר גם קומדיה

קולנוע, אפשר גם קומדיה צילום: Moshe Shai,FLASH 90

7. לא צריך להתקלח עם כפכפים

כשמילואימניק מתכונן למקלחת הוא לא בודק קודם כל אם יש מגבת או סבון, דבר ראשון - כפכפים. גם אם נפלה בידיו של החייל מקלחת מפוארת ואסטטית, הכפכפים יהיו שם, לא משנה מה אבל זה כמובן במקרה הטוב, במקרה הרע הכפכפים הם לא רק פינוק ושכבת מגן והזוהמה, אלא גם ככלי מציל חיים.

גם זאת אופציה למקלחת

גם זאת אופציה למקלחת צילום: Gili Yaari,FLASH90

8. רעשי רקע

כן זה לא נעים גם לנו אבל נצטרך לדבר על זה. אם הייתם מספר חודשים במילואים ובוודאי אם היה זה בסביבה גברית, הרי שככל הנראה איבדם את הצפון בכל הקשור ליצירת רעשים באמצעות הגוף. לא נרחיב בדבר, רק נאמר - הפסיקו את זה עכשיו.

9. שובו של הוי הכחול

מבאס להחזיר פתאום את כל הקבוצות מהארכיון אאה? אבל אלו החיים ונגמרו התירוצים. במילואים, גם אם אתה מנמנם צהריים על ערסל, יכולת לענות להודעות באיחור של ימים או שבועות, פעילות מבצעית אחרי הכל. אבל העידן הזה נגמר חביבי, אם לא תענה תוך כמה דקות כבר יפתחו עליך עיניים.

וואטסאפ

אין ברירה חביבי. צילום: MichaelJayBerlin,Shutterstock

10. דתיים? אנחנו לא רוצים להיות אמא שלכם, אבל אתם צריכים לקום לתפילה

באמת שלא אכפת לנו אם אתם מתפללים ואיך, אנחנו עושים זאת נטו בשבילכם. אם במילואים יכולתם להניח תפילין מתי שמתאפשר ותמיד היו גם פיקוחי נפש להרגעת המצפון, הרי שבאזרחות זה קצת שונה ואולי אם כך נהגתם לפני המלחמה, יש מי בסביבתכם שמצפה מכם לקום לתפילה. ובנינו, אתם אלה שצריכים לפזר את הילדים לגנים

חיל מתפלל, ארכיון

חיל מתפלל, ארכיון צילום: Michael Giladi,Flash90