בית המשפט התיר לפרסם את שמו של תושב ירושלים הנאשם בעבירות מין חמורות בקטינים

צעיר בן 20 מירושלים פגע מינית בקטינים בגילים 4-8, כך עולה מכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי. במהלך השנתיים האחרונות הוא נהג לפנות לילדים במקומות ציבוריים ולפתות אותם להגיע למקומות מסתור מרוחקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 12:27 ח באדר ב'

בית המשפט התיר לפרסם את שמו של תושב ירושלים הנאשם בעבירות מין חמורות בקטינים
אילוסטרציה, צילום: Yossi Zamir/Flash90

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אלחנן רוט, תושב העיר כבן 20, שפגע מינית בקטינים כבני 8-4 במספר רב של הזדמנויות. לבקשת הפרקליטות, הורה בית המשפט על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. כתב האישום הוגש בדצמבר האחרון והותר לפרסום לאחרונה, לאחר שבקשתו של הנאשם לאסור את פרסום פרטיו נדחתה הן על ידי בית המשפט המחוזי והן על ידי בית המשפט העליון.

הבטיח לילדים "משהו כיף" אם יביאו איתו למקום מסתור

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביעד דוויק, במהלך השנתיים האחרונות ובמספר רב של הזדמנויות, פגע הנאשם מינית בילדים בגילאי 8-4. הנאשם נהג לפנות לילדים במקומות ציבוריים כגון גינות שעשועים, בתי כנסת, מדרגות בניינים או ברחוב, ולפתות אותם להגיע עמו למקומות מסתור הרחוקים מעיני עוברי אורח. הנאשם נהג לפנות לילדים בביטויים שונים, בין היתר, "ילד חמוד", ואמר להם כי יעשו "משהו כיף" או כי הוא יביא להם משהו. לאחר שהנאשם והילדים הגיעו למקום מסתור מתאים ביצע בהם הנאשם מעשים מיניים. באחת הפעמים, בחודש יוני האחרון, הנאשם פנה לילד כבן 6 ושאל אותו אם מעונין לקבל ממנו כסף והילד השיב בחיוב. כאשר הנאשם הוביל את הילד לאתר בנייה סמוך המוסתר מעיני עוברי אורח ושם ביצע בו מעשים מיניים חמורים. לאחר מכן הנאשם אמר לילד כי ירביץ לו אם יספר לאחרים על שאירע ומיד לאחר מכן ברח הנאשם מהמקום בריצה.

הנפגעים אזרו אומץ וחשפו את המעשים

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשים מגונים בקטינים מתחת לגיל שש עשרה שלא בהסכמתם החופשית, מעשה סדום בקטין מתחת לגיל שש עשרה שלא בהסכמתו החופשית, ניסיון מעשה סדום בקטין מתחת לגיל שש עשרה שלא בהסכמתו החופשית. מהפרקליטות נמסר: "אנו מחזקים את ידיהם של הנפגעים אשר אזרו אומץ וחשפו את המעשים שנעשו בהם ובכך מנעו מהנאשם להמשיך ולפגוע בקטינים נוספים".